Gå til innhold

Hvor lenge har dere brukt tfk bagene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine to små er 4 mnd nå og store. Bekymrer meg litt for å allerede må bytte ut hardbagene til sportsvogndelen. De er jo så små enda og så kommer vinteren og jeg vil gjerne ha det lunt å godt til de. Når måtte dere skifte over til sportsvogndelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

jeg byttet til sposrtsdelen når de var 5,5 mnd.. dette fordi jeg rett og slett var litt lei de baggene.. gutta ville også opp og se.. og ble utolmodig av å ligge våken i baggene. jeg kunne brukt de lenger hvis jeg kun skulle sett på lengden!!. de ligger fortsatt stort sett helt ned ( på lammeskinn).. men setter de opp når jeg er på cafe.. skal mate de osv ( de er når snart sju mnd) hvor lenge en kan bruke baggene er nok litt avhengig av årstiden.. du kan sikkert brue den til jul/ nyåret uten problem.. jeg tenker at det blir lunt å godt i dunposen og evt. henger jeg er helsepledd foran. Sportsdelen er også mye lettere og trille og svinge.. for ikke snakke om å få plass i bil osv..

Skrevet

Vi byttet til sportsdel da barna var 6 1/2 mnd. Da var det for liten plass, både i bredden og lengden. Mine jenter var da litt større enn gjenomsnittet for sin alder

Skrevet

Okey :) mine ligger også over gjennomsnittet, størstemann er 66 cm og 7600 gram...Maj77: strakk du det maks da eller på 6 1/2 mnd.?

Skrevet

Godt det ikke bare er meg :)

Vi har OTH bag og mine klarer seg såvidt ennå, (4 mnd idag). Største ligger å 'stanger' oppe i bagen.

Går såvidt mens vi ennå bruker dyne, men ikke sjans med pose:(

Syns det er trist, ønsker ikke ha de fra meg ennå !

Men trenger lett og liten sammenlagt vogn pga bl.a. bil så nytter ikke bytte ut vogna heller...selv om jeg har prøvd få gemalen til å skifte bil så vi og kan skifte vogn :D

trodde tvillinger skulle være 'små' jeg.. :)

Skrevet

Haha den kommentaren har jeg fått siden mine tvillinger ble født jeg... : "Hvor gammle er de? Ååååå så store!! De er veldig stoooore til å være tvillinger, de er jo som regel så små."

Skjønner ikke hvorfor folk av en eller annen grunn har en formening om at tvillinger skal være så små jeg. Men jeg er tross alt glad de er store, bare så synd det der med vogna. Gruer meg litt til å bytte til sportsdelen så tidlig.

Skrevet

Er du meg?

Hehe. Jeg får også kommentarer hele tiden på hvor store de er. Men jeg er jo også bare glad for det. "Lillebror" på 8,5 kg og 68cm får neppe plass i baggen hvis det begynner å bli ordentlig kaldt. Jeg synes også det er trist å miste øyekontakten, men sånn må det vel bare bli. De pleier for øvrig å sove mye mens jeg går, og våkner når jeg stopper, så forskjellen blir vel ikke så stor.

Skrevet

Mine er 5 mnd og jeg har også byttet ut baggene. Alt for liten plass til både voksipose og unge. De stortrives i sportsvogndelen,sover mye bedre enn i baggene faktisk. Også er jo vogna mye lettere å slå sammen og ta med seg også nå. Så jeg ser bare positivt på det å ikke bruke bag lenger.

Skrevet

Jeg byttet i dag:-) Tvillingene mine blir 5 mdr om en uke. De synes det var kjedlig å ligge i vognen. Ville bare opp opp opp!!!

Hadde første turen med sportdelen i dag og de var såå fornøyde, og sov godt!

Skrevet

Ser på helsekortet at jentene mine var 69 cm og 8,4 / 8,8 kg på 6 mndr kontroll. Vi skiftet altså litt etter det. Da brukte vi baggene så lenge som bare mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...