Gå til innhold

barn med astma og lignende symtomer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten vår på 10 mnd har lenge hatt ulyder i halsen, spes når han kaver og styrer på.noe vi har vert hos legen med.han sa det sikkert var forkjølelse..men nå blir det bare verre,det surkler no voldsomt og han hoster rart og flerne ganger har han på en måte satt noe i vrangen og mister pusten til vi dunker han igang igjen. skikkelig ekkelt :( var hos legen igjen og fikk brusetabletter som løser opp slim.han sa vi skulle prøve de en mnd og så komme tilbake.blir det ikke bedre får han henvisning videre for asma sjekk.noe han også trodde det kunne være. nå har vi en enormt aktiv gutt som sjelden holder seg i ro,og disse pusteproblemene kommer ofte. vi får like mye sjokk og panikk hver gang vi må dunke pusten tilbake på han.. andre som har opplevd liknende og var det asma? syns det blir for lenge å vente en mnd med disse pustestoppene,kan jeg ringe legen i morgen og be om henvisning medengang? livredd det er asma og at han skal gå så lenge som dette :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har opplevd lignende ?

Skrevet

hmm har en sønn med alvorlig astma- han fikk diagnosen først når han var nesten 3 år tror jeg. Det vi merket det på var at alle forkjølelsene varte og varte----utviklet seg til lungebet og den delen av det.

Syns du skal be legen henvise deg vidre- det er min mening- at når det gjelder unger så kan man be om henvisning raskt, for det tar tid i dette systemet- og det er slitsomt for både foreldre og barn å vente så lenge.

håper det ordner seg greit for dere .

Skulle det vise seg at han har astma- så vil jeg gi et lite råd- blir han mye plaget så be om å bli henvist til Voksentoppen astma og allergisenter i Oslo- vi kom dit endelig når sønnen var 5 år....for legene skulle vente og vente.....se ann.....men når vi kom dit og til leger som er eksperter på dette området, så økte de dosen ganger 4!!!!!!! Skal si vi fikk en annen hverdag.....

kan ikke få fullrost godt nok det stedet der.....hadde vi vist om det -og kommet før så hadde lillegutt sluppet unna mye plager.....

Så ha det i bakhodet:)

Lykke til

Skrevet

huff.ja dette er på en måte en forkjølelse som ikke tar slutt :( håper virkelig ikke det er asma.men tror nok jeg ringer legen å ber om henvisning imorgen ja,som du sier så kan jo det også ta tid.. bra det ble bedre for gutten din til slutt :) takker for tips og svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...