Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Synes bare jeg leser om folk som klager på blødninger, hormoner, vondt, vektøkning osv osv.. Er det noen der ute som er fornøyd med spirallen?! Skal sette inn spirall om 1 uke, begynner nesten å lure på om jeg skal droppe det...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Alle mine venninner er så superfornøyde med hormonspiral - så jeg fikk satt inn en for ca 1 måned siden. Mest pga at jeg er så fryktelig plaget med pms - og de + legen klarte å overbevise meg til å prøve.... Vel - jeg håper bivirkningene snart går over, ellers fjerner jeg den...... Jeg føler meg som i starten av en graviditet - stinn i magen, hoven i hender og føtter og konstant kvalm.....grusomt! men jeg skal gi det litt tid....
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 jeg angrer.. det var ikke vondt å sette den inn, og jeg har ikke noe mer humørsvigninger, kviser, vektøkning eller noe, MEN blør som bare det.. masse, hver dag.. 4 uker siden den ble satt inn. det kostet jo 1300kr med spiral og sette den inn, men begynner å lure på om jeg skal ta den ut.. dette gidder jeg ikke så lenge.. skal vente en mnd og se
MiaKristin Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg var fornøyd med den. MEN, jeg ble gravid da jeg hadde den. SÅ den er ikke så sikker som de påstår!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Håper jeg BLIR fornøyd!! Nå er jeg bare skeptisk til hele hormonspiralen... Men har hørt at en bør smøre seg med tålmodighet. At birvikrninger kan være forbigående, men kan vare opptil et halvt år. Har hatt Mirena hormonspiral i 1, 5 mnd. Jeg klør (mer enn til vanlig) i hodet og rundt omkring på kroppen, har fått mer kviser, mister mye hår og har fått økt matlyst... Lurer på om dette er forbigående symptomer? Er også skeptisk til gynekologer som snakker så varmt om hormonspiralen, men som ikke tar pasientens ønske om info og behov for å stille spørsmål på alvor. Gynekologen lo nærmest av meg når jeg sa at jeg mistet mye hår. "Er du redd du blir skallet?". Dette er en kjent bivirkning, men ikke vanlig (færre enn 1000 får denne bivirkningen)... Likvel! Håravfall har en kosmetisk betydning for de fleste. Samt at håravfall kan være tegn på andre forhodl også. Som f.eks. jernmangel og stoffskifteproblemer. En lege ler ikke av en pasients bekymring. Det står i pakningsvedlegget at en kan ta opp bivirkninger med lege som har skrevet ut spiralen, slik at han/ hun kan rapportere bivrikningen og gi info. BobBob....
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg skal ALDRIG mer ha hormnspiral :S Hadde den i 5 år, gikk opp i vekt, mistet mensen helt i 5 år, etter å hatt den i ca 3 år fikk jeg vannsyster v eggstokkene/ i livmoren som forsvant igjen av seg selv men etter det fikk jeg smerter i underlivet hele tiden :S
Lappspurven Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Etter en høst med vektøkning, kviser og uren hud, humørsvingninger og oppblåsthet, kom jeg til å tenke på å sjekke bivirkninger av hormonspiralen, og der sto de jammen alle sammen!! Har nettopp vært hos legen, som mer eller mindre fraskrev alle bivirkningene, han mente de ikke kunne komme fra hormonspiralen... Det er jo ganske utrolig at leger ikke vil høre, fordi det er jo litt mistenkelig at alle disse tingene oppsto på samme tid. Jeg måtte si til ham at jeg ikke har hatt det slik siden jeg var gravid med min førstefødte i 2003, likevel ble ikke disse bivirkningene tatt på alvor. Men dersom det ikke blir bedre snart, må jeg bare få den fjernet! Selv om det er surt hvor dyrt det var...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå