Gå til innhold

Spørsmål om barnevogn:)


Blå + en i magen

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken vogn dere har? Husker det ble diskutert veldig mye FØR mai-babyene kom, men nå som vognene har vært i bruk noen måneder, så lurer jeg på hvilken dere har, og om dere er fornøyd? Og har dere bilsete som dere kan sette på vogna?

 

Jeg er nemlig ikke helt fornøyd med alt på vår Emmaljunga etter å ha byttet til sportsvognen. Lyst på ny... Har brukt bilsete på vogna veldig mye, så ser etter en vogn som man kan kjøpe bilsete som passer til. Har disse kriteriene:

- Vendbar sittedel så barnet kan sitte begge veier

- 3 hjuling eller hjul som svinger 360 grader

- Full liggestilling

- Muligheter for å feste bilsete på understellet

 

Noen som har disse mulighetene på vogna og kan anbefale den?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er IKKE fornøyd med min SIMO kombi..

Den er så fryktelig stor å tung.

Har kjøpt oss den nye trilla til SIMO og er fryktelig fornøyd med den!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Teutonia spirit og er veldig fornøyd med den. Kjøpte den på lilleprinsen.no og betalte mindre fordi den mangler håndbrems. Vi bestillte også adaptere slik at vi kan feste maxi cosi bilsetet vårt oppå den. Vogen har 3 hjul og det fremste hjulet er låsbart...dette gjør at den fungerer greit på litt ujevn vei også. På kjøpesenter er det best å ikke låse hjulet...da kommer vi oss rundt over alt. Det jeg liker best med vognen er at den ikke er så stor. er liten og nett og blir også veldi liten når du legger den sammen. Vi har hatt vogenen med fasionbag, men den kan også brukes med softbag. Da fungerer den som en kombivogn. Og softbagen kan brukes til vinterpose etterpå. I fashionbagen kan en velge innerside...skikkelig stilige vogner. Jeg synes vognen er god og funksjonell samtidig som den ser stilig ut. Skal jeg si noe negativt omden så må det være at understellet kan bli litt fort oppskrapt og at den er litt tulten når en skal opp og ned fra fortauskanter, Men dette er bagateller....vogenen er genial!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint navn du har på gutten vår. Vi også vurderer Leon om vi får en gutt til en gang....gutten vår heter Edvin Elias. Sammensettigen Leon Aleksander var veldi fint....bruker dere begge? Det gjør vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!:) Har faktisk vurdert denne vogna fra lilleprinsen jeg også. Men lurer på en ting, det er vanlig brems eller en instilling som låser hjulene hvis man skal sette fra seg vognen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja d er vanlig brems på hjulene. Det er bare håndbrems som mangler på de rabatterte vognene.Glemte å si at vognen også har full liggestilling. :) Det morsomme er at du også kan velge forskjellig farge på bag og sportsvogndel. Håper du finner ut hvilken vogn du vil ha...jeg anbefaler iallefall denne. :) Lykke til med vognvalg!

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er fortsatt fornøyde med våres Jane Slalom Pro vogn. Har enn så lenge bare brukt ligge delen da den er stor og fin. Kommer nok til å bruke den frem til jul.

 

-Har tilhørende bilstol som festes i vognen.

-Ligge del og bilstol festes og tas av lett med bare ett knappetrykk.

-3 hjul hvor fram hjulet går 360 grader rundt og kan låses.

-Stor liggedel og stor sittedel.

-Stillbart håndtak.

-Ryggen på liggedelen kan stilles så han kan sitte i den også.

-Myggnetting i sufflèn

 

Enn så lenge er vi kjempe fornøyde med vognen, men har som sagt ikke brukt sittedelen ennå.

 

Det du søker har vell Teutonia og Quinny vognene tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har quinny freestyle. Er ikke 100% fornøyde vi eller...

Vi har ikke byttet til sportsdelen enda, men det er rett før nå. Baggen er fryktelig liten. Damian er 4 mnd. 31 mai og sitter som en potetsekk. Jeg syntes det er litt tidlig med sportsdel. Men den kan legges godt ned da.

Det vi har likt minst er at vi ikke kan sette hele vognen inn i bilen. Vi må ta baggen og understellet fra hverandre. Og litt vinglette er den jo. Litt vrien på grus. Kan ikke tenke meg snø engang. Myggnettingen blei såpass raskt slakk i strikken at jeg måtte kjøpe en annen.

Men ellers er den super i butikker, og veldig lett å trille. Enkel å svinge med og ikke er den tung eller.

 

Så det er mye for og i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bugaboo cameleon og er kjempe fornøyd med den. Bagdelen er stor, snuppa er 4,5 mnd og det ser ut til at hun kan bruke den lenge fortsatt. Tror bagen er omtrent like stor som på simo og emaljunga. Vognene er liten og nett veier bare 9,5 kg. Den har svingbare forhjul som kan byttes ut med større hjul når det f.eks. er mye snø ( da er de ikke svingbare) Sittedelen kan vendes. Man får også kjøpt adapter til å feste diverse bilstoler på den. Sittedelen kan ikke legges helt flatt. Når den er i liggestilling får barnet en liten''knekk', men dette skal i følge fysioterapeuter være en ergonomisk riktig liggestilling.

 

Jeg synes i hvertfall denne vognen er genial, kunne ikke tenkt meg noen annen vogn. Den er veldig lett å komme frem med i butikker og sånn siden den er liten. Vi får også plass til voksi pose oppi bagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har teutonia mistral med softbag.. mini er snart 5 mnd nå og har fremdeles ganske god plass i den. men når vinteren setter inn må vi nok bytte for er ikke plass til voksien oppi der..men er ikke problem å bruke sportsvognen heller. den kan legges helt flatt, så han kan fint ligge i den.. vi kan snu retning veldig lett.. den blir liten når vi legger den sammen, noe som er veldig lett...

 

det eneste negative er at den er litt stiv i forhold til simo vognen f.eks.. og at det er liten plass under.. men den er lav da..så storesøsteren på 2 kan fint se oppi til lillebroren uten at jeg trenger løfte..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Bugaboo Cameleon. Den er vi kjempefornøyd med!

- Det er vendbar sittedel og styre (dvs du kan enten snu sittedelen eller bare vippe styret over til den andre siden).

- Det er fire hjul, men de to fremste er små og svingbare (låses hvis du skifter kjøreretning). Du kan også kjøpe store ikke-svingbare hjul som du bytter enkelt ut med de to små hjulene for turer i snø eller terreng.

- Du kan legge den i full liggestilling, men ryggens stilling er fortsatt lik som når barnet sitter, men det er visst ergonomisk riktig i følge fysioterapeauter, så da er det ikke noe problem. :)

- Du kan kjøpe adapter til forskjellige bilseter (blant annet MaxiCosi hvis ikke jeg husker feil).

Mer info på www.bugaboo.com

 

Vi er kjempefornøyd. Har brukt vogna med bag fram til nå. I dag prøvde vi sportsvogndelen for første gang, men kommer til å bruke bagen en stund til, selv om det gikk veldig bra med sportsvognen også.

 

Lykke til i jakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...