Gå til innhold

Hvor mye fjernsyn ser barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden dette er en anonym tråd vil jeg bare vite hvor mye fjernsyn ser ditt barn? Dette er ikke for å være moraliserende, jeg tror bare at hvis du snakker med venninner og slikt, så får du ikke alltid et ærlig svar.

Vi vil jo ofte være litt bedre enn vi er. Vi kan dele ungene inn i 2 klasser. Fra 0-5 år

Fra 5-12 år

Jeg sliter med dårlig samvittighet rett som det er.

Ukedager ser han 15 minutt om morgenen så jeg får stelt meg.

Ettermiddag ser han barne-Tv + en halv time til en time ekstra.

Så er det i seng.

Fra han blir hentet kl. 15.00 i barnehagen til kl. 18.00 er det forbud.

Helgene blir det ca. en time lengre om morgenen. Han er veldig tidlig.

Men så er det ut på lekeplass etc. Besøke venner.

Han er 3 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min toåring ser så mye han gidder, noen ganger en halvtime, andre ganger et par timer.

han liker lyden av Teletubbies og Drømmehagen, og vil helst at det skal stå på hele tiden.

Skrevet

Vår datter er to og ser ikke tv. Vi synes ikke om å la små barn se tv. Desstuen er hun en så glad og aktiv jente at vi ser ingen grunn til å passivisere henne foran tv! Dømmer ikke andres tv-praksis av den grunn! Men vi er svært bevisste på tv'ens negative sider.

Skrevet

Vår sønn er nå 4 år og han ser ikke på tv til hverdags -annet enn hvis han en gang innimellom kommer på det, og da er det gjerne en halvtimes tid.

I helgene er det mer.

Morgenkos med frokost foran tv'n. tror egentlig det er derfor han ikke maser om å se tv til hverdags, for det er noe han forbinder med helgen -akkurat som lørdagsgodt:-).

Vi har dårlige tvsignaler på parabolen (trær som står i veien etc.), så det er litt sånn at vi må sjekke været ute før vi skrur på tv'n. Er det regn er det bare å glemme, hehe...

Han var overhode ikke interessert av tegnefilmer eller barnetv før han var 2,5 - 3 år.

Skrevet

egentlig står barnetv på hele dagen her stort sett, men det er bare bakgrunnslyder i all lekingen den eneste gangen hun setter seg ned er når drømmehagen går, da får hun en flaske melk og legger seg på sofaen med teppe på og koser med mamsen sin :) så er det tannpuss og lesetid før hun legger seg.min datter er 19 mnd

Skrevet

Guttene mine på 4,5 og 7 år ser på TV ca en halvtime om morgenen mens jeg smører matpakker osv. Om kvelden kommer gjerne TVen på mellom halv syv og syv, da ser de frem til kveldstell, for fireåringen vil det si til klokka halv åtte og for 7 åringen til åtte. Da har vi en halvtime med hver av dem til å snakke, lese eller bare kose før de skal sove. I helgene blir det MYE mer, de står nemlig opp mellom klokka seks og halv syv og setter på TV. Der sitter de gjerne og ser til både ni og ti før vi kommer oss i tøyet og ut...

Vesla på 16 mnd bryr seg ikke om TVen i det hele tatt, hun rusler rundt her og leker uten titte på den i det hele tatt, uansett hva som måtte stå på.

Skrevet

alt for mye noen dager:-)

Skrevet

Bah.. Ja, jeg er en tvslave, er vant med og ha tv i bakgrunnen, liker og se god morgen norge om morran, nyheter osv. så her ser sønnen litt tv om morran, mens han våkner og jeg lager frokost.. kanskje 10-15 min..

Jeg ser Home and away, hender han og gjør det, eller rett og slett ser litt tegneserier før middag. Også ser han ofte tv på kvelden med oss.. (men gjør ofte noe i tillegg..)

Kan nesten ikke nekte han heller, men for han så er liksom tv der ibakgrunenn, mens han gjør andre ting, og han er ellers en aktiv unge.

han er 8.. Så sånn sett ser han nok en del tv, men han er ikke avhenging, og han er flink til og gjøre andre ting, mamman derimot.. :P

Skrevet

Jeg glemmer vanligvis å skru på tv før ungene er i seng, men den siste mnd har ungene vært mye syke og ikke i form til å finne på ting, og jeg er flau av å si at tv har stått på store deler av dagen. De har ikke sett på hele tiden, men når de er slakke ligger de på sofaen og ser tegnefilm.

Skal begynne å ha på barnetv eller fantorangen; Drømmehagen tror jeg, hver dag om jeg husker det, så får vi en koselig og litt rolig stund på dagen før kveldsmat og stell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...