Gå til innhold

jeg takler ikke foreldremøte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg takler det ordentlig dårlig. hater og sitte der sammen alle disse mammaene og pappaene. der alle er sammen, alle er i jobb, alle går i dyre klær og kjører dyre biler, alle eier sitt eget.

og jeg er ikke sikker på om de dømmer meg eller jeg dømmer de. jeg vet ikke om jeg ikke blir hørt fordi jeg føler meg utilpass og snakker lavt eller fordi de gir f i det jeg sier.

og med en gang det er ferdig er jeg ute av døren, for all kominikasjon med mammaene og pappaene som jeg møter innimellom ved henting/bringing blir sånn ordentlig påtvatt tvang.

jeg digger barnehagen, jeg digger de ansatte som er super flinke med småen. men jeg har ikke noen verdens ting og si til disse andre foreldrene.

noen andre som føler det sånn? eller noen andre som har barn i barnehage der de er den eneste som er alenemor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke vært på foreldremøte enda, men skal på mitt første på torsdag! Aner ikke om jeg er den eneste alenemoren, men tenker litt som deg. Prøver å ikke gjøre det, men det er ikke så lett å la være heller. :/

Skrevet

nå har småen gått der i ett år, så man skulle jo nesten tro at man hadde vendt seg til tanken.. hehe..

det går sikkert fint med deg! og høyst sansynlig er det en alenemor der eller noen med dine mine våre barn ;)

ihvertfall om barnehagene skal passe med stattestikene der ute

Skrevet

Jeg er den eneste alenmoren i bhg der sønnen min går. Jeg syntes det får veldig greit. Veldig hyggelige folk alle sammen, og et godt miljø. Nå er det en liten familie bhg så det er ikke såå mange å forholde seg til heller. Føler meg overhodet ikke dømt av noen. Alle er kjempe snille.Nå som jeg er i praksis har de tilbudt seg å ta med sønnen min om jeg skulle ha problemer med å rekke bhg før den stenger. Jeg har fått usannsynlig mye nesten ubrukt bhg tøy som utedresser ol som andre har vokst utfra og som de ikke har noen andre som kan arve, og da spør de meg om jeg vil ha. De vet jeg er alene og student og jeg setter utrolig stor pris på den omtanken de viser. Nå skal det sies at bhg har endel tiltak for at det skal være et godt foreldre miljø også. vi har frokoster og middager i bhg, julebord for foreldrene, foreldrefester ol i løpet av året. :)

Skrevet

jeg gruer...Det å være alenemor.....er ikke enkelt. Og om man er blid og imøtekommende, holder damene et grepa tak i armen på sin kjære... som om jeg skulle glefse tak i et mannebein så fort jeg fikk et hyggelig smil. .Alle har så mange meninger om dette og hint..men når det blir spurt om de kan være klassekontakt..nei da har ingen tid...men det går kanskje an spørre henne som ikke har noen familie... ho trenger sikkert litt å gjøre...

Skrevet

så bra kosel! det hørtes utrolig koselig ut! sånn det burde være :-)

det var koselig og høre om :-)

Skrevet

ja jeg tenkte på det. nå spør de meg om jeg kan være foreldrekontakt. men jeg hadde talen klar om at det gikk rett og slett ikke..

men jeg trengte ikke bruke den da. det var to som meldte seg frivelig :o flinke folk.

Skrevet

Jeg hadde det problemet selv når jeg var mor for første gang,da var jeg 19år og alenemor når han begynte i barnehagen. Alle var eldre enn meg og jeg var veldig usikker,og hadde vært igjennom mye tøft i forhold til barnefaren. Jeg hadde nok en slags sosialangst,som var spesielt sterk i forhold til barnehagen...kanskje fordi man kan føle seg litt "vurdert" opp imot de andre barna og foreldrene? Men har DU et problem med at du er alenemor? Ellers ville du kanskje ikke brydd deg så mye om hva de andre mente om det?

Du skal se det gjennom årene vil være flere av foreldrene som bryter forholdet,og blir aleneforeldre de også. Det er så mye av det nå idag,at jeg tror folk er veldig vant med det,og ikke har så mye negative holdninger lenger.

Jeg tror mitt problem var litt også det at jeg ikke var i jobb kanskje,fordi når man går hjemme blir hverdagen litt "snever",og man har godt av å yte og mestre i en jobb,og samtidig komme seg mer ut blant folk. Man kan jo bli litt "rar" av å gå hjemme for mye...ihvertfall merket jeg at overgangen til jobb fra hjemmetilværelse var veldig tøff for meg...men nå er jeg jo mye mer selvsikker og avslappet på ting enn jeg var før!

Skrevet

Jeg møter opp med rak rygg.... !!!

Skrevet

Jeg var på mitt første foreldremøte igår kveld å jeg hadde ingen av de følelsene som du beskriver. Alle foreldrene der er minst over 30 å tjener bra(noe jeg kun tror pga klesstilen og bilene de kjører) å så har jeg vært hjemme hos flere av de når det har vært bursdag. Å de bor i store flotte hus på Oslos beste kant.

Men alikevel så føler jeg ikke at ser ned på meg. Om de gjør det så har de hvertfall ikke vist det.

Jeg er ikke den eneste alenemoren i barnehagen men virker som om de andre alenemødrene har gode avtaler med barnefaren siden flere av de var på foreldremøte igår sammen med moren, pluss at de fedrene ofte henter og leverer i barnehagen.

Har fått god kontakt med flere av de foreldrene til barna datteren min leker mest med å de er godt over 30 å er gift å har flere barn. Men men føler meg godt mottat uansett jeg da, om de tenker sitt for være opp til de. Føler ikke at datteren min har det dårliger bare fordi jeg ikke har råd til hus og hage, dyre merkeklær, ferier året rundt og spise ute hver mnd.

Bare hev deg over det. Jeg presset meg selv til å faktisk stå nesten en time etter møtet å bli kjent med alle foreldrene. Syns det er litt viktig for datteren min også.

Skrevet

Nå er ikke jeg alene.

Men jeg må si at jeg tror mye er i ditt (deres) eget hode. Jeg vet ikke engang hvem av barna i barnehagen som har skilte foreldre, foreldre som aldri har vært sammen, foreldre som er venner, foreldre som er uvenner, foreldre som egentlig er fosterforeldre, foreldre som er adoptivforeldre osv osv osv.

På foreldremøte ser jeg barnas foreldre, og ikke bryr jeg meg om hvem som er ste-, bio-, foster- eller helgeforelder. Dere har vel ikke lapp i panna heller?

Nei, gå på foreldremøte med hodet hevet, de av foreldrene som skulle se ned på dere fordi dere er alene når ikke høyt nok opp til å se ned på dere uansett!

Skrevet

Og ikke vet jeg hvordan jeg forvillet meg inn hit... Trodde jeg var på anonym, jeg...

Skrevet

Jeg har ikke vært på foreldremøte enda, men skal i morgen. Gruer meg litt:/

Skrevet

jeg også gruet meg veldig til første foreldremøtet.. men det gikk så bra!! jeg var faktisk en av de som hadde gode spm å komme med som ikke barnehagen selv hadde tenkt på!!! så da fikk jeg noen kommentarer fra foreldrene etterpå.

men jeg synes det er verre med disse sommerfestene og slikt.... da føler jeg meg litt "alene"....

Skrevet

foreldremøte syns jeg går greit for da kan jeg tie still og bare høre på hva som er sagt, men fester og samlinger og all slags sosiale kontakt der kommer jeg til kort. føler meg somregel så utillpass at jeg are går tilslutt! husker i fjor, i forrige bhg snuppa gikk i, skulle være basar av et slag og jeg tenkte med meg selv at nå skl jeg møte med hevet hodet. og derble jeg stående alene, de ansatte snakket såvidt til meg, men foreldrene bare sa hei og gikk. det var grusomt. itilegg var snuppa så liten at hun lekte ikke med noen spessiell heller så der stod vi!

nå er jeg litt mer fornøyd med bhg. de er mer åpne og prater mer, og det virker ganske greit:)

Skrevet

hehe huff da, hvordan blir det med meg da som sitter og leder foreldremøtene med alle de "perfekte" foreldrene som har "alt" ;)

Nei å nei, du må ikke tenke sånn der. De aller fleste har en bekjent som ikke har det "like perfekt" som de selv har det, så tviler på at de overhodet sitter og tenker at der er hun der alenemoren uten noe som helst. I tillegg er det ingenting som tilsier at par er mer lykkelige enn akkurat deg.

:D

Skrevet

mortilgunnar 86%: bor du i amerika? Jeg vet spm ikke har noe med innlegget ditt å gjøre. Men bare lurer.

Skrevet

nei jeg bor ikke i amerika, jeg bor i akershus fylke

Skrevet

Jeg syns det går bra. Var på møte på onsdag og da var vi delt inn i grupper og praten gikk veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...