Gå til innhold

viktig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er kanskje et litt dumt spørsmål, men er veldig viktig!!!

jeg er en gut på 23 år, og har to barn og bor å har det bra med min samboer.

Men mine foreldre har bestemt seg for å skilles.

er utrolig vanskelig , og moren min vill beholde huset, jobbe mer, for at vi en gang kan klare å overta huset!

Så ho må jobbe mer, og søstra mi bor enda hjemme. ho er 17 år og går fortsatt på skolen.

er det noe penger ho kan søke om for støtte selv om ho er 17 år gammel? vill ikke at ho skal slite seg helt ut, bare for at vi skal få et hus om noen år!

Håper på mange seriøse svar!

takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren din skal vel ihvertfall betale barnebidrag fram til søstra di er 18 år. Utover det vet jeg ikke, men ta en titt på nav.no, kanskje du finner noen svar der.

Skrevet

Mulig søstra di kan få noe slags stipend på skolen gjennom lånekassen om foreldrene er skilt, det fikk i allefall jeg, men dette var på tidlig 90-tall.... Men som hun over her sier, sjekk med NVA, og sjekk med lånekassen om det er noe stipend å hente der. Da kan jo søstra di betale buss, bøker selv osv.

Skrevet

Ja, stipend får hun jo sikkert. tenkte ikke på det jeg. Hun får vel sikkert litt høyere stipend også, siden de er skilt.

Skrevet

skal sjekke på nav! takk for svar!

Si ifra om dere kommer på noe..... =)

Skrevet

Søstern din skal jo ha bidrag fra pappan og i utgangspunktet skal hun bare ha det til hun fyller 18...Men hun kan søke om å få forlenget bidragsperioden frem til hun er ferdig på videregående. (det gjorde jeg og fikk frem til jeg ble 19.)

I tillegg bør hun søke om stipend fra lånekassa.

Tror ikke det er noe mer, var ihvertfall ikke det for 10 år siden når jeg var oppi det der (selv om mine foreldre hadde vært skilt i 15 år allerede da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...