Honningmelon Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 En som skriver at barnehagen ofte bare tar å har på dressen utenpå innebukser osv. Også er det en som svarer at h*n da får ta på bukser som er behagelige, for bhg bruker så mye tid på å kle på barna Men, jeg trodde det var vanlig at barnehagen tok av buksa og har på for eks. ull/fleece under jeg når det er nødvendig? Eller?
hamsterpia Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Når det er så kaldt at det er behov for ullklær, så har vi selvfølgelig på det i barnehagen jeg jobber i ihvertfall. Vi følger de henvisningene vi får av foreldrene, og utover det så følger vi god, gammeldags sunn fornuft.
~sjiraff~ Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Det er nok veldig forskjellig fra bhg til bhg. Mange steder må du npk fortelle hvordan du vil ha det.
Turid Laila Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Jeg tenker som så at de har så mange unger å kle på at det går an å gjøre det enklest mulig. Mini går i ulltøy inne, og kommer til å ha fleece liggende som han kan ha på over ullen under dressen de dagene det er skikkelig kaldt.
Honningmelon Skrevet 23. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2008 Ja, det er det jeg mener. Om det er behov for for eks. ullklær under dressen, så bør vel bhg ha på det?
Honningmelon Skrevet 23. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. september 2008 Jo, men sånn som nå for eks., så varierer temperaturen veldig. De er ofte ute tidlig på morgenen noen dager, andre ikke. Så jeg sender minsta med strømpebukse og vanlig bukse, også har jeg tynn ulldress i sekken om de skal ut på morgenen. Blir litt rart om de bare trer dressen utenpå vanlige klær når man har med ull som varmer bedre. Jeg vet ikke jeg, mulig jeg er helt på jordet.
Tommage♀♂ Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Jeg kler ikke barna i jeans for så å forvente at de ansatte skal kle de om når de skal ut nei. Gidde å bytte klær på 17 unger liksom hver gang de skal ut liksom? De regner vel med at foreldrene mener klærne ungene kommer i er gode nok til å ha under dressen da. Myke, behagelige klær i barnehagen, ull om det er kaldt. Eller fleece for de som ønsker det
Tommage♀♂ Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Liksom liksom, haha! Skikkelig seriøst innlegg fra meg i dag=p
Turid Laila Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Han går med BARE ulltøy inne altså. Og er ikke for varm inne, og ulltøy holder under høstdressen nå. Hele dagen. Kommer til å gå med det samme inne på vinteren også, men har da med fleece som de kan ta over ullen
hamsterpia Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 Barnehagebarn er ofte veldig flinke til å kle på seg selv. Hos oss legger vi frem de klærne hvert enkelt barn skal ha på seg, og så går vi rundt og hjelper til der det trengs. 4-5-6 åringer klarer faktisk helt fint å ta av en jeans og ha på ullbukse og dress på egenhånd. Så det er ikke sånn at barna står i kø og venter på å bli påkledd en etter en. De må gjøre en innsats selv også.
Honningmelon Skrevet 23. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. september 2008 4,5 åringen min kler på seg selv. Trenger bare litt sjekk så alt sitter ordentlig. Men, om dere har ullundertøy på da, og bukse og genser over der når de kommer i bhg. Tar dere av bukse og genser når dere kommer om morgenen da, og lar de gå i undertøyet til de skal ut? Mulig vi er bortskjemt, for i den gamle bhg (desverre ble den nedlagt), så byttet de til det som var mest behagelig etter vær og vind. Trengte aldri å "gjøre klar" barna når vi kom om morgenen. Tar forresten aldri på barna stive klær ;-)
Turid Laila Skrevet 23. september 2008 #12 Skrevet 23. september 2008 Mini er bare litt over året da, men ja, han tusler rundt i ullundertøy inne. Sånn Janus genser og bukse. Det er mange av barna som gjør det i denne barnehagen=)
Tommage♀♂ Skrevet 23. september 2008 #13 Skrevet 23. september 2008 For meg kan ungene gjerne gå i body og strømpis i barnehagen, de er så små at de bryr seg ikke om hva de har på seg. Men jeg har vanligvis en tynn ulldress over eller noe, da er det jo bare til å kle på mer når de skal ut
Honningmelon Skrevet 23. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 23. september 2008 Med minste går nok det greit, men eldste NEKTER å gå rundt i bare undertøyet... men, han ordner jo en del selv han da så :-) Ser ingen andre barn i bhg som går rundt i undertøye, så har liksom ikke "kommet dit" jeg heller :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå