Venja Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Andre som har lav blodprosent og tar niferex kapsler? Var hos jordmor i dag og fikk målt blodprosenten til å være 8,4 så nå skal jeg starte å ta jern. Har kjøpt niferex etter anbefaling av jordmor. Hun sa jeg kunne ta to stykk om dagen, følge pakningsvedlegget. Ser det uten på pakka står 1 kapsel per dag, mens inni står det at en kan ta 2-3... Hvor mange kapsler tar dere?
fnat Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Tar to for dag, men min heter hemjern.. (mild for magen) vet jeg også kan ta 3 om jeg vil men holder med to.. hvor langt er du på vei? har d nettopp blitt lavt?
Venja Skrevet 23. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2008 Er i uke 29 nå. Har vært mer trett i dette svangerskapet enn sist, men har tenkt at det nok har komt av vi har ein aktiv liten gutt på 18 mnd denne gangen og ikke tenkt på blodprosenten i det hele tatt. Men når jeg ser på helsekortet så var blodprosenten på 10,8 i uke 12 og det er jo litt lavt det også. Så har nok hatt lav blodprosent en stund vil jeg tro...
Girlygirl83 Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Da min HB var på 9 begynte jeg å ta 1 Niferex og 1 Ferro-retard daglig. Funket kjempebra. Etter 3 uker var HB stege til 12 og jeg kunne slutte på jernet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå