Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Har begynt å tenkte litt på det med internett, mobil, tråløst nett (vet ikke om det er farligere?), barn og kreft.. Har dere internett på hele dagen? Her står som regel datan på, eller den er ofte av midt på dagen, men jeg slår jo ikke av internett.. Hm.. Jeg kan ikke så mye om dette.. Men hvilken forhåndsregler burde man ta?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Slapp av, det er nok verre med en overstressa og hysterisk mor, enn at internetten står på. Stråling blir vi utsatt for hele tiden uansett, så om du skrur av internetten blir du fortsatt utsatt for naboen sitt netts stråling. Jeg jobber daglig i en radioaktiv atmosfære, men jeg går ikke rundt og er selvlysende på fritiden av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Jeg er hverken overstresset eller hysterisk.. Du prøvde kanskje å være hysterisk morsom.. Men det var du ikke.. Jeg bare lurte, enkelt og greit.. Dette har vært en del oppe i media i det siste. Man tenker jo litt på det, skulle jeg tro.. Leste akkurat at barn har 5 ganger større sjans for å få hjernesvulst, å da begynner man jo å tenke..
(0_o) Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Tja... Er vel ikke verre enn at man skrur av routeren når man ikke bruker nettet, kanskje? Så minsker i hvert fall litt av strålingen. Men stråling blir vi jo utsatt for hele tiden uansett, så jeg veit ikke... Men ang mobilbruk, så sier jo forskerne at det er når du ringer og holder telefonen tett inntil hodet at du blir utsatt for den skadelige strålingen som kan føre til kreft. De som vet noe om dette anbefaler oss å begrense mobilbruken til 30 minutter per dag. Jeg vil anta at det er ganske sjelden at små barn prater i mobiltelefon og holder den inntil hodet i mer enn 30 minutter per dag... Forskerne påpeker imidlertid at det ikke er publisert noen studier om helseeffekten av trådløse datanettverk. Men i en studie av mus fra 1997 ble det bevist at svak stråling (mobiltelefoner, basestasjoner ol) ikke slo ut negativt før etter flere generasjoner. Etter fem generasjoner endte det med at musene ikke kunne formere seg... Så hvem vet? Kanskje det er best å være føre var og kanskje huske på å nappe ut den kontakten eller skru av telefonen når vi ikke bruker den?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Ikke bruk tråløst nett. Det koster så lite å bruke en liten kabel istedet! Se brennpunkt i kveld, det handler om akkurat dette. Kl. 21:30 NRK1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Jeg har trådløs nett egentlig, men bruker kabel akkurat nå fordi jeg ikke har fått ordnet det tråløst enda.. Noe tull med datan.. Så da er det tryggere? Men ja, skal se på det programmet i dag. Det med barn og mobiltlf. gjalt helt til dem var 15-16 år. De anbefaler at de enten bruker handsfree eller begrenser til sms.. Tusen takk for svar begge to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå