Gjest nikkedokka Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Håper noen er her til en stakkars nybegynner... På ermene skal man ifl oppskriften felle to masker hver 3. cm, til det står igjen 36 masker (starter med 52). Dette blir da et sinnssykt langt erme? Menes det kanskje hver 3. pinne, eller er dette en finurlighet jeg ikke har fått med meg? (Det har skjedd før, nemlig) Veldig takknemlig for svar her:)
Gjest nikkedokka Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Ingen strikkere? Da får jeg bare tenke sjæl da:)
sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 jeg har ikke strikket den, men kan kanskje hjelpe deg likevel. Den er forresten nydelig! Du skal felle 8 ganger totalt. 3 pinner er i underkant av 1 cm, og ermet må jo være mer enn 8 cm langt? Hvis du feller hver 3. cm, blir ermet ca 20 cm langt, sånn meget løst regnet, og det må da stemme bedre? Er misunnelig på babyen som skal få den bodyen;) Lykke til, da!
Gjest nikkedokka Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Ingen strikkere? Da får jeg vel tenke sjæl da;)
Gjest nikkedokka Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 He he, nettet kobla meg av så jeg la inn tullet mitt to ganger... Jo, kanskje det...hm... telle telle... Når du sier det på den måten ble det jo litt mer logisk. Tusen takk, jeg skal prøve=)
sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Tenke sjæl funker ikke alltid, er min erfaring! Husk at hvis armen begynner å se i overkant lang ut, så er det faktisk lov å jukse! Felle 4 masker i stedet for to, eller så kan du felle m to cm mellomrom i stedet for 3, og så strikke til man synes den er lang nok. forskjellen er da at ermet ikke smalner hele veien, men blir rett fra siste felling og til du skal felle av alt. (skjønte du det...?)
Shabby Cheap Chic Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Er det link til bilde av den eller noe?? Lyst til å se jeg:)
sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 http://fuglemamma.sprayblogg.no/031106183407_vinterlys.html her er et bilde av den! det er oppskrift på den i en bok m oppskrifter, boka heter myk start. en helt nydelig bok med skjønne babyplagg!
Shabby Cheap Chic Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Åååh, den var nydelig... Blir for vanskelig for meg å strikke tror jeg..
Gjest nikkedokka Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 Den skjønte jeg=) Jeg er ikke så god på tall, men hvis jeg gjør som du sier så ender jeg på 24 cm? (8 fellinger x 3 cm) På bildet ser det ut som det smalner mye mer ved skulderen, men det er kanskje fordi det strekkes ut mer der. Vi får se hvordan det går=)
sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 Ja, riktig! Tror den skal være lang på armene, man kan jo bare brette opp. Eller så bare trikser du litt;) Men lily, tror ikke den er så vanskelig å strikke??
Gjest nikkedokka Skrevet 23. september 2008 #12 Skrevet 23. september 2008 Den er faktisk ikke så vanskelig (sier jeg som spør om råd i hytt og gevær. he he). Hvis du kan vrang og rett, og økning og felling, så er det ganske greit. Dette er det første ordentlige plagget jeg strikker, og jeg tror det blir ganske bra. Det vanskeligste (hittil) var å få knapphullene under jevnt fordelt. Klarte det ikke helt, men tror ikke det vil vises stort. Kan jeg, kan du=)
Shabby Cheap Chic Skrevet 23. september 2008 #13 Skrevet 23. september 2008 Jeg kan vrang og rett, felling og øking.. hehe.. Kanskje vært en ide å prøve da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå