Gå til innhold

Bør vi skaffe søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kommer til å få nr. 2 når lillmann er 1,5 år. Vi tenkte å bare kjøpe en ny sportsvogn til den eldste, men er det dumt å ikke ha søskenvogn? Hva gjør dere andre som har fått barn så tett?

Kan opplyse at vi må kjøre til alle sentrumsfasiliteter, da vi bor veldig avsides uten butikker osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Phil and Teds søskenvogn til mine to, 16 mnd mellom de. Jeg bruker enda vogna, minstn blir 1 år om 2 dager. Men ikke så ofte som før.

Jeg hadde aldri i verden klart meg uten.

Skrevet

Jeg har i hvertfall had glede av søskenvogn og bruker fortsatt en søskentralle hvis jeg feks skal på handletur alene med jentene som er 3 og 1 1/2år gamle.

En 1 1/2åring går kansje veldig fint selv, men mangler trafikkvett og utholdenhet til feks å gå lengre turer...

Skrevet

Ville så absolutt kjøpt en søskenvogn med den aldersforskjellen. Vi har 2 år mellom våre og jeg har brukt min søskenvogn MYE. Byttet den ut i sportsvogn og søskenbrett nå da eldste passerte tre men ville aldri valgt den løsningen før han ble så gammel.

Om det ikke er veldig viktig at begge barna sover i søskenvognen på dagtid kan du jo ta en titt på phil and teds vognene, da har du sportsvogn til eldstemann og søskenvogn i ett. Vi var veldig fornøyd med vår!

www.philandteds.com

Skrevet

Du må vurdere litt ang NÅR du bruker vogn og HVEM som bruker vogna.. Er du mye på tur eller i byen alene eller er dere som regel to? Er dere som regel to kan du kanskje greie deg med to enkeltvogner..

Eller en buggypod

http://www.revelo.co.uk/

hvis eldstemann vanligvis ikke sover i vogna når dere er ute med vogna og dere ikker er mye ute i ulendt terreng..

Helt klart er det uaktuelt å ha en "løs" 1,5 åring og en liten i vogn når dere er i butikken osv, det blir fort kaos :-) Et tips er også å skaffe en bæresele av noe slag for den minste når dere skal handle mat. Skal man ha med seg to små i butikken er det jo bare plass til en i handlevogna om man skal ha endel mat.. Har man babysetet i vogna blir det jo ikke plass til noe mer og har man elstemann løs i vogna er maten ganske kjappt most ;-)

Jeg kjøpte tvillingvogn til mine men brukte den veldig lite pga at jeg sjelden er ute og triller alene og nå er eldstemann i barnehagen noen dager hver uke. Har derfor byttet til P&T Vibe jeg også slik at jeg kan ta av søskensetet når jeg bare har et barn med meg. Vil absolutt anbefale den (med XL cocoon til minsten), hvis du ikke trenger en vogn der begge skal sove samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...