Gå til innhold

når man arver??? hvem har rett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en diskusjon med ei venninne,jeg mener at hvis for eks en arver hus penger osv,og den som arver har mye innkasso så kommer alle kreditorer og skal ha sitt.Hun mener nei at du må ordne i gjelda di selv ,og kontakte kreditorene. Hvem har rett????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke noe som heter gjeldsforikring? Altså om avdøde har gjeldsforsikring så slipper arvtakeren å betale gjelda?

Er ikke inne i dette, men tror det skulle stemme tålig bra

Skrevet

Nå var det vel ikke snakk om at den døde hadde gjeld, men at den som arver har mye inkasso.

Og ja, da kan det komme "innkrevere" på døra og ta bilen som du nettopp har arvet ja.

Skrevet

Ah, skummet visst bare gjennom innlegget ditt jeg, beklager!

Skrevet

Dere har vel på en måte litt rett begge to. Det kommer helt an på hvor langt inkasso saken har trukket. De lureste i forhold til en inkasso sak er jo alltid å gjøre opp så snart som mulig - aller helst betale regningen i tide slik at det ikke blir noen inkasso sak ut av det i det hele tatt.

Men jo, til slutt kan kreditorene komme og ta det de skal ha, men da har nok gjelden økt enda en god del mer i forhold til om man selv tar kontakt for å gjøre opp når arven er inkassert.

Skrevet

Gjeldsforsikring er jo uansett ganske dumt. Når gjelden går ned reduseres jo også det man får utbetalt av forsikringen. En ordinær livsforsikring er mye bedre. Da får man utbetalt et fast beløp uavhengig av gjeldens størrelse.

Skrevet

bestefaren hennes er død han hadde en leilighet ,og den har hun arvet og skal selges må dele med hennes søs .Men hun har mye innkasso ,og jeg mener at kreditorene kommer når dem vet pengene står på hennes konto? det må jo betales ,før det blir dobbelt så mye eller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...