Gå til innhold

Noen som gir barnet hjemmelaget middag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har most restene av middagen vår, for å gi de til ungen vår. Har puttet de på middags glass, men hvor lenge holder de seg??

Noen av glassene fryser jeg, men hvor lenge holder de seg i kjøleskapet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gir ofte middag (hjemmelaget) hun liker det bedre,,, men jeg ville ikke gitt mat som har vært i kjøleskap i mange dager . ville ikke spist det selv en gang, lager du middag i dag og sitter i kjøleskap, ville jeg gitt det i morgen.. men det er meg,,

Skrevet

Most mat har veldig kort holdbarhet, så ett døgn i kjøleskap er nok. I fryseren kan de holde seg i opptil 1 mnd, hvis maten nedkjølt riktig.

Skrevet

Vi lager hjemmelaget middag og gjør som du - på glass i kjøleskap og fryser. Enig med hamsterpia: bare 1 døgn i kjøleskap. Max en mnd i fryser.

-Bra med sunn, hjemmelaget mat til de små! :-)

Skrevet

Jeg pleier alltid å fryse middagen...

Skrevet

Frys dem du. Hvor gamle er barna da? Mine har spist samme middagen som oss siden de var 10-11 mnd, da har jeg bare saltet maten etter å ha tatt av til dem først.

Skrevet

Jeg forstår heller ikke dette helt. Mine har også spist det jeg har laget. Alt unntatt biff. Da tygde han og tydgde og tygde.....

Lager mat uten salt. Det tar vi voksne på etterpå.

Skrevet

Jeg regner med at HI har en baby som kanskje nettopp har begynt med middag, derfor moser hun maten.

Mini fikk kun hjemmelaget middag fra han var 5-6 mndr gammel. Han har aldri likt de glassene, og jeg synes det var like greit å lage middagen hans selv.

Skrevet

ser ikke helt poenget i å lage ekstra mat til baby. kan ikke baby spise det dere spiser? spiser dere så vanvittig usunt?

ungene våre spiser det vi spiser, og de er alt etende, baby inkludert. slik har det vært helt fra starten, har ikke drevet med å lage ekstra mat, eller annen mat, eller kjøpe mat. en skal jo heller ikke det. i dag spiste vi laks og poteter, baby også, gaffel og klubbe sammen og la baby spise med fingrene, i går var det spagetti bolognese, selvsat ikke ferdig suas, eller glass, eller toro. laget av tomater og kjøttdeig, løk og hvitløk. når det er svinekoteletter eller biff eller annet som er vanskelig å tygge, så bruker vi veldig små biter, og så kutter vi kjøttet slik at det blir lettere å tygge.

det du selv putter på et middagsglass holder seg like lenge som rester i kjøleskap, en dag, toppen to. i frysen holder det seg selvsagt lenger, men hvorfor gidde styret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...