Gå til innhold

Dersom men skal by på en bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange % er det akseptabelt å by under takst før det blir frekt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... du kan vel by akkurat det som passer deg. Det skjer ikke så mye uten at eieren aviser budet ditt!!

Eiren får vel heller ikke vite hvem du er for det er vel megleren som får budet.

Men så lenge det ikke er noe særlig innteresse for boligen og eier må få solg, så er det jo mulig at du kan gjøre et kupp;)

Skrevet

Da jeg var på boligjakt bød jeg konsekvent 1kr på første bud. Da levere man et skriftlig bud og alt det andre kan tas over tlf..

Så er det jo bare å sjekke om det blir budrunde. Sjekk hva boligene i området har gått for.. husk nå er gjerne prisantydningene høye i forhold til hva som er realistisk fordi prisene har falt.

Jeg ville f.eks. gjerne budt 1 250 for en leilighet med prisanty. 1 490...

Meget mulig du får den for det

Skrevet

Men husk! Legger du inn et bud og de godtar det da kan du ikke trekke deg.

Skrevet

Da vi skulle selge leiligheten vår, var den taksert til 1550000. Det kom inn et bud som var 200 000 lavere enn takst, dvs omtrent 12 % lavere. Vi solgte leiligheten på dette budet.

Legg inn det budet du selv synes boligen er verdt. Du må ikke tenke på om det kan oppfattes som frekt. Om selger synes det er for lite, så sier han bare nei. Du ser jo aldri de folkene igjen allikevel, så det spiller jo ingen rolle hvor lavt budet er. Du må jo gjøre det som er best for deg, dvs kjøpe for lavest mulig beløp. Mange steder er det jo fryktelig vanskelig å få solgt boliger nå, så om du er heldig kan det jo hende at du får den langt under takst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...