M by M Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Prøvde i går og lagde bunn med brownie-røre og fyll av stivpisket krem og oreo-kjeks. Den ble utrolig god, men ikke helt perfekt. Fyllet var perfekt, men lurer på om jeg skal prøve med litt tynnere bunn neste gang og et lag lys sjokolademousse mellom bunnen og fyllet.. Noen med en god oppskrift?
TurboPrinsessen:-) Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Vet ikke om det er denne du tenker på, men denne er knallgod! Alltid en hit når den blir servert:-) Oreo Kake 450 gr Oreo Kjeks 100 gr Smeltet smør 2 pk. Myknet Tine kremost 3 dl Melis 2ts vaniljesukker 2ss mykt smør 3 dl Fløte 2ss Sukker 1 ps Sjokolade mousse (melk til moussen) 1/4 av oreokjeksene legges i en skål og brekkes i småbiter. Ta resten av kjeksene og putti en pose og smuldre de til veldig små biter. Smelt smør og hell det over kakesmulene og bland godt til det kan smøres ut i en form (24cm) Mix kremosten med melis, smør og vaniljesukker med en mixer til en luftig masse. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvarten av kakebitene du har hatt til side. Sett kaken i kjøleskapet i 30 min. Lag Sjokolademoussen i henhold til pakken og bland i de siste kakebitene. Smør massen over kaken og sett i kjøleskapet i 2 timer. Stivpisk kremen m/sukker og pynt med kakesmuler eller sjokoladesaus.
M by M Skrevet 23. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2008 Ja, den der ser ut til å bli mer riktig. da prøver jeg den neste gang. Ellers var det kjempe lettvint og veldig god den varianten jeg lagde i går. Om man får ekstremt lyst på en sjokoladebombe og vil spise den med en gang ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå