Gå til innhold

høy puls

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen av dere smarte damer hjelpe meg.

kanskje litt dumt spørsmål...men men.

skjekker man pulsen når man er hos legen.er det noe man kan se på blodtrykket eller....ikke peiling.

var bare en kollega som spurte om ikke det var pulsen min som var høy siden jeg kvalmer ,svimler,er tungpusten og har hodepine.

bl trykket mitt er jo fint og babyens hj rytme.endel på babyverden som skriver de følges opp for høy puls men legen har alldri snakket om puls

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min puls ligger mellom 80 og 90. Det er jo litt høyt. Legen har sagt det betyr ingenting

Skrevet

ok.

har legen din kjent på pulsen da siden du vet det,

eller har du skjekket det selv.

er det vanlig at man skjekker pulsen på kontroller

Skrevet

Jeg bestilte ekstra legetime pga hjertebank og høy puls. Legen målte pulsen til 96, dessuten var blodtrykket litt høyt. Jeg er nå sykemeldt i min 3. uke, og sliter fortsatt med høy puls og at jeg blir veldig fort andpusten.

Legen fant også at skjoldruskkjertelen (den på framsida av halsen) var utvida, noe som kalles struma. Derfor ble det tatt prøver av stoffskiftet, men disse var fine.

Kanskje du skal nevne det for legen din, sånn at de får sjekke hva det kan komme av? Jeg vet ikke hvor langt du er på vei eller hva du jobber med, men i min jobb som lærer var dette så hemmende at jeg fikk sykemelding på dagen.

Det er uansett sikkert ikke noe å bekymre seg for! Skader likevel ikke å sjekke! (Har du forresten målt blodprosent/jernlager?)

Skrevet

hei er i uke 36 så mye av dise plagene er jo veldig vanlige mot slutten.

ble bare litt betenkt da jeg ble spurt om det idag.både hb og bl er fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...