Gå til innhold

Lille "potetsekken" vår...


connie79 er 2barnsmor:)

Anbefalte innlegg

Nå er Damian straks 4 mnd. Han har endelig begynt å få sånn nogenlunde kontroll på hodet. Har trent MASSE på å ligge på magen. Men kroppen hans er som en potetsekk. Han sitter liksom å henger. Står ikke på bena i det hele tatt, og retter ikke ryggen. Flere barn som er slik? Hadde besøk av ei jente som blei født dagen før han, og hun var rak og rett. Holdt hodet perfekt og stod godt på bena sine.

 

Selv var jeg visst også treg med å stå på bena. Kan jo være arvelig?

Hvordan trene ben og rygg i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Jenta her holder hode fint og ligger på magen og løfter hodet. Kjempemorro å stå på bena også så erfaring med dette har jeg ikke.

Men det er jo veldig variasjon på hvor tidlig de begynner på ting, men når vi var på helsestasjonen på 4 mnd kontrollen sjekket helsesøster om alle klarte å ligge på magen og holde hode oppe.

Kanskje du skulle snakke med de på helsestasjonen slik at dere får en henvisning til fysioterapeut, da får dere hjelpe og tips til hvordan dere kan trene opp gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også dette problemet. Alt for stort tungt hode. Vi trener masse, og merker at dersomd går en dag uten trening er vi nesten tilbake til scratch igjen. Han er veldi sterk i bena da. Han elsker å så oppreist og liker ikke åligge i armkroken. Men når han sitter er han somen potetsekk han også. Det vi sliter mest med er nok å holde hodet oppe. Er litt bekymret for fremtidig krabbing...er redd for at han skal utvikle seg sent på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår holder hodet fint, og står på bena men når han sitter siger han sammen. Gutten er god og rund, søsteren hans var mindre når hun ble født og det fysiske hos henne kom raskere. Hun ruller rundt tidligere og hold hodet tidligere, men så hadde ikke hun en så tung kropp å dra på. Men seg sammen når hun skulle sitte det gjorde hun lenge. Men alt dette ordner seg av seg selv, de må jo bli sterke nok i ryggen og det tar tid ingen unger er like. datteren min gikk med støtte da hun var 9 mnd. Gikk langs bord eller lingende, men hun slapp seg ikke å gikk alene før hun var 13mnd. Mye modning som skal skje både fysisk og psykisk på disse små. Babyer som utvikler det fysiske raskt blir lagt mest mere til, men at unger lærer seg andre ferdigheter blir ikke lagt så mye merke til. Gutten min og jeg kan føre lange samtaler. Han prater og jeg prater når han tar en pauseog når jeg prater så tar han en pause. Han er veldig flink og parater ikke i munnen på mamma :-) Alt ordner seg alle unger er forskjellige og alle er på ulike utviklingsstadium, det er sjelden det er noen grunn til bekymring. Det order seg og alt jevner seg ut mellom ungene etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig med deg. Det er de barna som er kjappe fysisk folk legger merke til. Gutten vår smilte tidlig, prater masse, og begynte bevist å ta etter leker da han var 6 uker. Nå leker han masse, hele tiden. Han har også skjønt at når han legger bena oppå badebalje kanten tar jeg en kopp vann og heller vann over. Det elsker han. Og tar de opp hele tiden. Dette går med på psyken, men ingen legger merke til det. De sier at han er litt treg og det kommer etterhvert... Må trene mer.... Men vi trener mye!!! Egentlig litt synd å ha noen å sammenligne med. Jeg hadde ikke det sist. Var bare meg og ei til som hadde barn i vennegjengen, og var ikke på nett å sjekket. Egentlig mye bedre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er snart 5 mnd. han har løftet hodet opp når han ligger siden han var rundt 2 mnd tror eg. men han siger sammen når han sitter han og..

det blir nok bedre etterhvert..:) du får høre med helsestasjonn om du er bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...