2SønnerSmå Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 3 Åringen min kom hjem fra barnehagen idag med masse røde,kviselignende utslett på rumpen som ser ut til å spre seg videre nedover beina. De ansatte i barnehagen sa ingenting om det heller. Noen som vet hva dette er for noe? Han har aldri sett sånn ut før,er litt trøtt,men ellers i fin form,ingen feber eller noe. Håper noen kan svare meg.
alvilde Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 på torsdag kom mi 3år gamle jente også hjem fra barnehagen med sånn utslett å nå er hun full av vannkopper. kan jo nesten høres ut som det er det han får. men uansett lykke til å god bedrung til han
2SønnerSmå Skrevet 23. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2008 Tusen takk for raskt svar,håper virkelig ikke at det er det =( Men det er vel bedre å få det når de er så små enn når de vokser til. Bra jeg allerede har hatt vannkopper også da =)
oro1 Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 høres ut som vannkopper og vær glad han evnt får det nå. jo før jo bedre. inviter alle kjente så de kan blir smittet
alvilde Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 ja det er like greit å få det når de er små. men husk å få kjøpt paracet å hvitvask.. jeg kjøpte også xylocain som legen annbefalte meg å kjøpe siden hun våkner så mye om natta å bare klør å klør. det er en reseptfri salve som er litt "bedøvene" så det ikke klør fult så mye. god bedring til gullet ditt
tullla Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Men vannkopper er da ikke kviselignende... Hos mine to så vannkoppene ut som væskefyllte blemmer (eller vannkopper da) allerede fra første blemme.. Ta han med en tur til legen i morgen synes jeg, det er greit å være sikker på hva det er, og at det ikke er noe som kan være farlig for deg, det er det vel flere av barnesykdommene som kan være...
en av hver Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Litt uvanlig beskrivelse av vannkopper. Hvis det er gult puss inni er det ikke vannkopper. Vannkopper er først røde "humper", så blemmer, så skorper. Man har alle tre typer utslett samtidig (Ihvertfall etterhvert). Men uansett høres det jo ikke farlig ut da. Er det likevel vannkopper anbefaler jeg fenamin hvis han klør. (Det er et antihistamin, altså lignenede som allergimedisin. Kløestillende og litt søvndyssende)
3snuppeliner Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Molusker heter det=:-) Hypersmittsomt, men finnes ikke farlig.. Jenta vår har masse av det og legen sier at det skal bli borte av seg selv.
alvilde Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 jenta mi som har vannkopper,kan faktisk minne litt om kviser å min lillesøster på 5år er veldig plaget med molusker å de ligner mere på nupper. men uansett så kan du jo høre med legen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå