2SønnerSmå Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 3 Åringen min kom hjem fra barnehagen idag med masse røde,kviselignende utslett på rumpen som ser ut til å spre seg videre nedover beina. De ansatte i barnehagen sa ingenting om det heller. Noen som vet hva dette er for noe? Han har aldri sett sånn ut før,er litt trøtt,men ellers i fin form,ingen feber eller noe. Håper noen kan svare meg.
piami Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 -Har de hatt mye og gjøre i dag..? Bleieutslett.. -Brennkopper kan være rødt og kviselignende men kommer som regel med få prikker først for så å spre seg kjapt hvis ikke man behandler. -allergi/eksem - 4 barnesykdom.. hvis han har hatt feber to til tre dager før og vært frisk et par dager så kommer prikkene da.. Hud er det vanskeligste "organet" vi har men dette var det jeg kunne tenke meg.. Hvis det er noe gult pussaktig i det kviselignende utslettet ville jeg vasket med klorhexidin 0,5% og smurt med bacimysin eller brulidin krem. Ikke hvis det er litt åpent og veldig sårt. Da ville jeg smurt med en skikkelig god barnesalve.. God bedring og lykke til!!
herewego Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Kan høres ut som vannkopper. Har han hatt feber den siste uken? Det kommer ofte litt før selve utslettene. Klør det/ plager han? Jeg ville hørt i barnehagen om de har hatt tilfeller av vannkopper der i det siste. I barnehagen jeg jobber har vi vannkoppepedemi om dagen.
2SønnerSmå Skrevet 23. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2008 Jeg ringte legevakten nå og fikk beskjed om å strekke ut huden og se om utslettet ble lysere,men det ble det ikke. Da fikk jeg bare beskjed om å komme inn umiddelbart,så nå sitter vi og venter på at pappa skal komme hjem. Takk for mange og gode svar foresten =)
2SønnerSmå Skrevet 23. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2008 Han har hatt bleieutslett før,men dette ligner ikke på det. Ikke har han hatt feber i forkant heller,bare vært litt slappere og mer kosete idag,utslettet er heller ikke kommet noe puss i. Takk for godt svar =)
cyberkit *fødeklar* Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Åssen har det gått? 3 åringen vår har oxo kommet hjem fra barnehagen et par ganger med utslett, var visst elveblest, men de på legevakten kunne ikke si noe om hva det kom av, så vi fikk bare med resept på Phenamin, og det tok bort utslettet med en gang
2SønnerSmå Skrevet 24. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2008 Dette gikk helt fint,legen ville ikke si at det var vannkopper fordi de ikke begynte på den "typiske" plassen (som bryst og rygg). Han sa det var en virus infeksjon og at vi trygt kunne sende han i barnehagen idag om ikke det hadde forverret seg da,og jeg syntes ikke det var spredd mer enn igår,så han fikk gå i barnehagen idag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå