Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Jeg er nå gravid i mitt 3trimester, og har så langt hatt en veldig "vellykket" og fin graviditet. Jeg fortalte familien min om graviditeten veldig tidlig, og har kun fått positive og glade tilbakemeldinger. Bortsett fra en person, som konsekvent har latt være å ta kontakt med meg og sambo etter hun fikk vite at jeg var gravid. Hun er såkalt "sliter" og har prøvd i mange år å bli gravid. Det har hittil kun endt i SA og mislykkede forsøk. Jeg skjønner at dette er veldig vanskelig for henne, og jeg skjønner at det og må være vanskelig å "godta" at jeg, som er mange år yngre, skal få barn "før henne". Men, dette er da virkelig ikke min skyld?! At jeg er gravid og i et flott og stabilt forhold, og har muligheten til å få barn, burde ikke være noe å bli "forbannet" på meg for. Jeg skjønner jo selvsagt at hun ikke er sur på meg, men sikkert lei og oppgitt over sin egen situasjon. Hennes samboer klarte til og med å lire av seg i fylla at "Hun kommer aldri til å tilgi deg for at du får barn før henne." Strålende. Så, hvordan forholder jeg meg til dette? Jeg sender ut masse-sms til venner og familie etter UL og lignende, for åf fortelle hvordan det går med barnet osv. Skal jeg sende dette til henne og, eller la vær? Skal jeg snakke med henne om graviditeten? Jeg synes det er veldig vanskelig, da hun er i min nære familie, men tydeligvis er veldig "sjalu" på at jeg er gravid og ikke henne. Noen som har noen gode råd og/eller tips til hvordan jeg skal forholde meg til henne?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Jeg hadde gitt f. Du skal kose deg med din graviditet og være glad, og det bør pokker meg hun kunne óg. Ja, det er klart det er tøft å være henne, men hva skal man gjøre da? Vente så hun får barn først før andre kan sette i gang? Makan. Hun skulle skamme seg!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Du skal iallefall ikke sende henne noen "massemelding" om hvordan det har gått på ul el lignende. Det vil være å strø salt i hennes allerede åpne sår. Har selv opplevd å ha en venninne som ikke klarer å bli gravid etter utallige år. Hun valgte samme strategi som din relasjon og har kuttet ut kontakt med en etter en av vennene som har blitt gravide. Da tenker jeg at dette må være ene og alene opp til henne. Ikke noe som jeg eller noen andre kan forandre på. Men at det er sårt og vondt, det er helt sikkert. Kanskje ikke nødvendig å fortelle alle om alle detaljer hele tiden slik at hun føler at du smører det inn. Men del det med mannen din og kanskje foreldrene dine. Og la det være opp til andre om de ønsker å få alle detaljer servert hele veien.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Det er vel litt i de baner jeg tenker og.. Jeg skjønner hun har det tøft, men at det skal gå ut over meg, synes jeg blir litt ille. Jeg er jo veldig glad i henne, og har lyst til å dele dette med henne, men jeg tør ikke, fordi jeg er redd jeg sårer henne, på en eller annen rar måte. Usj, vanskelig.
Gjest -<<- Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Synes du skal la være å sende oppdateringer til henne, i hvert fall inntil du kan ta en prat med henne om hva hun føler er greiest. Så lenge hun ikke oppfører seg direkte ufint ser jeg ikke noe problem med at du tar litt hensyn til det som for henne sikkert er mange vonde følelser rundt andres graviditeter.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Jeg er en av de som er på den andre siden her, å det er ikke noe kjekt... Jeg tror ikke jeg hadde satt pris på så veldig mye bilder og informasjon, litt i små mengder. For jeg hadde blitt veldig lei meg hvis jeg hadde blitt helt utelukket også. Men jeg ville tatt en forsiktig prat med denne personen, å hør hva hun vil at du skal. Syns nesten det høres ut som du er sur og snurt på henne, å det syns jeg faktisk ikke du har rett til. For det er kjempe vanskelig og sårt når den ene etter den andre blir gravid, og ikke en selv. Det som jeg syns er veldig sårt er når de gravide rundt meg klager på at de er kvalmen og trøtte. Har berre lyst å svare at jeg skulle gjort veeeeldig mye for å vært kvalmen. Men istedenfor prøver jeg å støtte så godt jeg kan. Ikke lett for noen parter dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå