Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Jeg og samboer krangler om navn, jeg liker Anne syns at det er enkelt og pent navn. Men min samboers far døde for ikke så lenge siden og derfor vil min samboer gjerne ha Berit siden faren han hette Bernt. Så derfor kom han på Anne Berit. Jeg syns egentlig at det blir et laaangt navn siden jenta også skal ha to etternavn,men skjønner jo samboer veldig også da. Hva syns dere??
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Av en eller annen grunn gir navnet meg assosiasjoner til en kvinne i femtiårsalderen. Det er et traust navn - ingenting feil med det. Jeg tror ikke jeg får til å være mer saklig enn dette, så like greit å stoppe der ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 liker navnet veldig godt, for bestevennen min het dette naar jeg var liten:) synes det blir litt voksent paa en liten baby, men ingenting feil med det navnet gitt:) hvis dere synes det blir langt saa er det vel bare aa si anne?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Jeg heter nesten det samme. Men jeg bruker ikke Berit. Har aldri likt det navnet. Synes det høres ut som ett gammelt tante navn. Men så er det første navnet mitt enda litt lengre enn Anne da - og da blir det fryktelig "tungt" Hva med Bertine? Like mye oppkalling og mye finere :-)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 anne liker jeg, berit liker jeg ikke i det hele tatt. minner meg om en gammel dame også. helt ok navn.
prebs Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Anne Berit er et fint navn - og befriende ujålete i haugen av Cassandra-er, Cornelia-er mm. Gå for det!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Veldig enig. Staut og godt og klassisk. Det vil stå seg alltid. To veldig fine navn som er satt sammen her. Du ga meg faktisk en ide...... kanskje. Jeg har lenge holdt på Astrid, men dette var like fint.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Jeg blei mobba av en anne berit en gang og det navnet gir jo meg bare assosiasjoner til den mobbingen. vanskelig å skille ut det for meg. får rett og slett rysninger på ryggen av det.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Anne Berit Berit Anna, same same same elålelå
nanomor Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 Et solid godt norsk navn. Syntes det er kjempeflott jeg:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå