mammatil2 nydelige jenter <3 Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Er så redd... Hadde en blødning forrige uke, og da var jeg på ultralyd med en gang, hjertet slo da.. I helga sluttet blødningen, var hos jordmor i dag, og hun fant ikke hjertelyd... Noen som har opplevd at den ene gangen har man hørt hjertelyd- andre gang ikke?!??! Har ringt Volvat i panikk.. Kunne ikke få time på sykehuset før neste uke.... :-( lagt inn på 2-trimester også
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Det er jo forskjellig hvor fosteret ligger i livmoren osv. Det er også veldig vanlig å ikke finne hjertelyd før uke 16-17 på vanlig JM kontroll.. Siden hjertet slo på UL og de ikke sa noe annet, så bør du stresse ned og tro at alt er bra. Ikke bra for baby der inne om du er veldig stresset, selv om jeg godt forstår hvorfor. Jeg gjentar, det er ikke vanlig å høre hjertelyd hos JM så tidlig
mammatil2 nydelige jenter <3 Skrevet 23. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2008 *prøver å stresse ned- ikke lett* Hadde nok ikke blitt så stresset hadde det ikke vært for at jeg hørte hjertet sist, for to uker siden, men ikke nå etter blødning.... Uansett- Volvat i morgen tidlig... JORdmor spurte jo om jeg hadde symptomer og jeg må da si jeg har vært uforskammet opplagt siden lørdag.. men det kan jo samtidig skyldes overgang fra 1. til 2. trimester. Hater uvisshet.....
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Skjønner godt at du er stresset, og det er flott at du skal på ul i morgen tidlig, så får du sjekket det så du slipper å gå å lure... Når det er sagt, legen min nektet å høre etter hjertelyd før i uke 22!! Og selv da var hun skeptisk... Det var først etter at jeg sa at jeg faktisk kjente at hun sparket, og at jeg lovet å ikke bli hysterisk hvis hun ikke fant noe, at hun begynte å lete... Da fant hun den med en gang. Men i uke 24 slet hun leeeeenge med å finne den... Så at det trenger ikke bety noenting at hun ikke fant den nå. Kommer an på hvor babyen ligger, og den har sååå god plass på å gjemme seg der inne enda. Lykke til, og håper alt ser fint ut i morgen! Og en ting til; de fleste føler seg uforskammet bra når de hopper over i 2. trimester. Jeg følte meg uforskammet bra i 1.trimester også Nyt det du!
mammatil2 nydelige jenter <3 Skrevet 24. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2008 PUH:-) Dro til privat ultralyd i dag, hjertet slo:) Og babyen beveger seg masse, har to ben, to arm, ti fingre osv:) Kjempeflink lege som sjekket ALT, og det er ikke fare for nye blødninger. Tårene trillet fra både meg og kjæresten min. Takk for oppmuntringene forresten;.) Jeg fikk med CD fra legen også, så nå kan jeg snurre film:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå