ehtaner84 Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 jeg har ingen verdens lyst til å begynne å jobbe igjen etter mamma perm. jeg har ingenting imot de som faktisk begynner å jobbe, og setter barna i barnehage eller dagmamma, men vil så absolutt ikke gjøre det selv. så da lurer jeg på, om man vil være hjemme, hvor kan man få penger fra og hvor mye kan man få??
Gjest Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Du får jo ingen penger bare sånn uten videre. Barnetrygd og kontantstøtte er vel det du får.
Gjest Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Du får kontantstøtten til barnet blir 3 år. Ellers ingen støtte. Du kan jobbe som dagmamma for å tjene mer f.eks. Barnetrygden får du jo også, men den kommer uansett om barnet er i barnehagen eller ikke.
Guttemamma75 Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Så fint for deg at du vil være hjemme med din lille.. Men forventer du virkelig at staten skal betale kalaset??? Kontantstøtte (så lenge det varer) og barnetrygd utgjør vel ca 4300 kr - og det er alt du får... Det er jo du som tar valget med å være hjemme og da også konsekvensen av det = lite penger....
ehtaner84 Skrevet 23. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2008 jeg regnet ikke med å få i bøtter å spann, men jeg ante ikke at man fikk noe som helst. jeg vet absolutt ingenting om hverken kontantstøtte eller barnetrygd. har aldri satt meg inn i det. takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå