Liiiisa Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Jeg hadde en litt skremmende opplevelse i helgen.. hadde en del mensensmerter ( er i uke 34 nå) så kontaktet føden, og da jg kom opp der fikk jg påvist en livmorhals på ca 1 cm, og en del rier, dette spabiliserte seg no over helga og er endlig utskreven,men må gå på noen tabletter som hindrer riene, så nå må jg ta d mest mulig med ro.. skal gå på desse i 14 dager,da er jg komt til uke 36, og da mente legen at da kunne fødselen starte av seg selv.. noen som har opplevd samme tilfelle som meg eller noe lunde likt? og hvor lenge klarte dere holde der før fødselen startet???
shari_z Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Jeg hadde premature rier med nr 2. Ble innlagt uke 26+0 med åpning på 1-2 cm og livmorhals <1cm. Ble satt på Bricanyl drypp i noen dager, for så å gå over på tabletter (hvis jeg husker helt riktig). Jeg fikk også 2 lungemodningssprøytter da de var sikre at hun skulle komme da. Var innlagt i 3 uker. Jeg fikk ingen tabletter da jeg ble utskrevet, bare beskjed om å ta det med ro. Ikke skulle jeg bære noen ting, for da fikk jeg rier. Fikk rier av stress, gå tur, av egentlig alt. 36+0 fikk jeg så vondt og ble innlagt med 2-3 cm åpning og regelmessig, men svake, rier med 5 min mellomrom. Fikk påvisst nyrebekkenbetennelse fordi babyen lå oppå urinlederen. 2,5 døgn senere bestemte de å sette meg i gang fordi jeg hadde fortsatt regelmessig rier, hadde hatt feber hele tiden, og var veldig sliten av hele greie. Så jenta vår kom 36+2. Jordmoren sa at hun hadde sikkert kommet av seg selv innen 2 uker hvis ikke jeg hadde blitt satt i gang (de tok bare vannet, og 2 timer 18 min senere var hun ute, så tydeligvis var kroppen min klar). Så alt i alt, ble jenta vår inni magen 10 uker til etter at riene først startet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå