MammaCecilie Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Jeg og samboer har to biler, den ene er firmabilen hans med bare to seter og den andre er en bil som trenger enn skikkelig vask før jeg har lyst til å plassere babyen min i den. Vi skal en tur til moren min nå, og har lyst til at babyen skal kjøre med pappaen i firmabilen, men den har airbag som vi ikke har fått koblet fra enda. Vi har maxicosi bilsete, går det ann å sette det andre veien? Er det ikke det man skal når man har airbag i bilen? Jeg kunne jo tatt han med i den andre bilen, men den er så sinnsykt møkkete at det nesten er helsefarlig. Vil vaske den først.. Hva syntes dere?
Gjest Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Er det baby-sete du mener? Det skal kun stå bakovervendt.
Mininni Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Hva med å kontakte et firma som forhandler firmabilen og spørre om det er en enkel måte å koble ut airbagen på? Ser ut som det er noe dere har tenkt å gjøre uansett, så det går i alle fall an å forhøre seg - det er såvidt jeg vet veldig enkelt på mange biler. Men hvis ikke hadde jeg nok tatt han i den møkkete bilen - skitt er vel å foretrekke fremfor å ikke ha banet skikkelig sikret i bilen. Du får dekke til med litt tepper og sånt og lufte godt ut
Krokka og prinsessa Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Babysete kan og skal kun stå bakovervendt! Dessuten er airbag farlig uansett hvilken vei et bilsete står. Så det blir nok i den møkkete bilen ja! Eller gå /taxi/ buss.
Blue Lady Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Barn under 135cm skal aldri sitte i et sete med airbag, uansett fremover eller bakovevendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå