Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Samboeren tjener i underkant av 400 000 . Jeg har nå fått en liten jobb hvor jeg får utbetalt 7000 ca i månden. Har jeg rett på noen kroner fra noen som helst hold i og med at jeg nesten ikke tjener noe? ( har 2bt og 1ks) ....jobben har jeg akkurat fått,før det hadde jeg ingenting. Jeg kan vel ikke sette med som arbeidsledig når jeg har en liten jobb? Takk for seriøse svar!
Guttemamma75 Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Du har nok ikke krav på penger fra noen nei.. Dersom du hadde jobbet før og tjent en viss sum kunne du hatt krav på arbeidsledighetstrygd, men det virker du som du ikke har.. Du får nok enten holde ut i den jobben du har eller så får du finne deg en annen jobb hvor du får mer jobb/tjener bedre..
Gjest -<<- Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Nei. Hadde din samboer også hatt lav inntekt, ville dere kunne fått sosialstønad. Men når han/hun tjener såpass fett kvalifiserer heller ikke du. Dagpenger har du ikke rett på når du ikke har tidligere arbeidsforhold. Du kan godt melde deg delvis arbeidsledig, men vil altså ikke få penger av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Ærlig talt.. Enkelte er kravstore gitt!! Hvorfor skulle du ha krav på penger?? Er bare å jobbe mer eller finne en jobb hvor du tjener mer!! Når samboeren din tjener så godt så må dere jo ha det ok økonomisk? Er mange som har myyye mindre inn i måneden som klarer seg helt fint på egene penger - grow up!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Takk til dere som har svart meg på en hyggelig måte. Jeg jobbet før,ble sykemeldt,gikk over på yrkesrettet attføring ,fikk ikke omskolering fordi jeg er for ung i forhold til reglene. Kan ikke jobbe med hva som helst grunnet en liten sykdom. (midt i dette har det jo kommet barn også) De er for små til å gå i bhg eller være hos dagmamma. Derfor må jeg finne en jobb som ikke blir samtidig med min manns jobb. Ikke enkelt når man ikke kan jobbe med det man er utdannet som. Noen mener kanskje jeg er krav stor,tja kanskje jeg er det,men føles ikke slik etter flere år med liiiten inntekt grunnet uretferdig regelverk.( Ja det er uretferdig når jeg har stått på for å prøve å gjøre noe med min situasjon.Hadde jeg stått som arb.ledig før vi fikk barn hadde jeg ihvertfall hatt permisjonspenger.) Vi har da hus og lån som de fleste ,så pener må vi ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå