Tita&Tage Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Jeg vet at dette ikke er navnedebatten. Men jeg trenger seriøst litt hjelp med navneideer! Vi har en Marit fra før. Og vi vet ikke om knøttet som snart kommer er gutt eller jente, så vi trenger ideer til både gutt- og jentenavn. Jeg liker: Guro, Ellinor, Sigrid og Olea Iver, Erik, Jon, Vegard Hadde vært fint med en rangering og gjerne nye ideer! Jeg synes ikke jeg klarer å ikke komme på guttenavn som er solide og norske navn , som likevel ikke blir kjedelige....
Sommer88 Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 fine navn du du har funnet:) finnes jo så mange fine navn, så er jo vanskelig å velge mellom alle sammen. selv syns jeg Thea er ett fint navn, og Andreas da:) menne er jo smak å behag det;) hehe Lykke til med utvelging av navn;)
Lullunutu Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Jente: Olea Guro Sigrid Ellinor Gutt: Erik Vegard Iver Jon Fine navn;-) Er en plass der du kan lese om navn som forsvinner mer og mer (er mange som har de navnene, men færre som kaller de for disse navnene idag...)..
MintCondition Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Siden datteren vår heter Guro vil jeg såklart rangere det øverst Deretter kommer Sigrid, Olea og Ellinor Av guttenavnene syns jeg Erik er finest, deretter Iver, Vegard og Jon. Andre navneforslag er, Sigurd, Sigmund, Hedvig, og Tiril
prebs Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Av dine ville jeg sagt: 1.Guro 2.Ellinor 3.Olea 4.Sigrid 1.Erik 2.Iver 3.Vegard 4.Jon Ellers tenker jeg at Marit og Øyvind er jo knall sammen! (Bjørnson). Ellers liker jeg: Kristin Ingvild Astrid Ingeborg Anders Eirik Trygve Olav
Tita&Tage Skrevet 23. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. september 2008 Astrid, Ingeborg, Eirik og Olav er navn jeg har tenkt mye på også ja... Gode forslag
oro1 Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Rart å se hvor forskjellig smak man har på navn :-) og godt er det, men her er mine forslag utifra ønsker om tradisjonelle norske navn Guro, Ellinor, Sigrid og Olea (liker best sigrid, men hva med:) Oline, Tora, Margrethe, Ella, Ellen Iver, Erik, Jon, Vegard (liker alle, særlig vegard og erik) men hva med Håkon, Magnus, Petter, Espen
Tita&Tage Skrevet 23. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. september 2008 Hehe, det er nok mange som syns vi velger ordentlig trauste og kanskje kjedelige navn på barna våre. Men vi syns det er litt greit å gi navn som er vanlige, men som ikke er populære nå.
Gjest ønsket oppfyllt Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 så godt å se at det er noen som velger, som du selv sier, ordentlige trauste (ikke kjedelige!!!) gode norske navn på barna sine! blir kjempeglad når jeg ser det;) frykter jeg får mange på nakken nå, men sier det likevell, det er tross alt min mening, og jeg får mene hva jeg vil, i likhet til at de får mene hva de vil...men, jeg synes alle disse "nymoderne" navna som leah, thea, leander, oleander o.l, slike navn som det liksom ikke er noe "tak" i, er litt for jålete, og faller ikke helt i smak hos meg... så, det gleder meg å se dine navnevalg;) flotte valg forresten! kjempefine og stødige navn:) er enig med deg, vil ha vanlige navn, som ikke alle har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå