Kamomilla:-) Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Ettersom jeg skjønner er visstnok dette ganske vanlig på oss som "er litt oppi åra". Jeg hadde en SA i begynnelsen av agust, og da jeg var inne på Ullevål bare nevnte gynekologen som undersøkte meg at jeg hadde en liten muskelknute i livmora. Men at dette mest sannsynlig ikke var årsak til at jeg hadde mistet. Begynner å tenke nå, og tenker på om dette er noe som må følges opp? Ser de helt klart at det er en muskelknute på ultralyden (tenk om det er en svulst tenker jeg)? Er det noen som har en slik muskelknute og har fått stilt diagnosen ved kun innvendig ultralyd, eller burde det vært tatt biopsi/celleprøve av den? Tusen takk for svar - blir litt bekymret her jeg sitter og tenker!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 For noen år siden fant min gyn noe han "trodde" var en polypp i livmor. Dette kunne han sjekke ut nærmere ved en sis-undersøkelse (saltvannsundersøkelse).Dette ble utført og han fikk bekreftet sine mistanker.Jeg ble henvist til gyn.pol for å fjerne polyppen ved Hyscoscopi.Da jeg kom på hyscoscopi fjernet de polyppen,men fant også at jeg hadde en skillevegg i livmor(hjerteformet livmor). Denne skilleveggen ble også fjernet. Nå hadde jo ikke jeg muskelknute som du beskriver som problemet, men siden du spør på denne siden antar jeg at du ønsker å bli gravid. Og da ville det kanskje vært lurt om alle forhold var optimale? Om muskelknuten kanskje ikke var årsaken til at du mistet,vil den jo ikke bidra til at det blir lettere for ett nytt befrukta egg å feste seg... Jeg ville nok sjekka litt opp jeg,ikke med tanke på svulst som du sier. Men for å vite at jeg har gjort det jeg kan for optimale forhold for et nytt svangerskap. Lykke til !
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Hei, hei, jeg fikk nettopp vite at jeg har flere muskelknuter i livmoren. Dette fikk jeg vite på en innvendig ul. Gynekolgen mente at muskelknutene, slik som de lå, ikke ville være i veien for en graviditet. Gynekologen tok ingen andre prøver men sa at jeg burde ta ny innvendig ul hvert år for å følge med at muskelknutene ikke vokser. Vet ikke om dette var noen hjelp, men lykke til!
tjorven- nr 3 Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Har ei venninne som hadde 3 SA på rad. så hun måtte sjekke hvorfor dette skjedde og det var pga av muskelknuter. Hun har tidligere fått barn. Så kanskje det kan ha noe med hvor de ligger? Nå har hun i ettertid- etter hun fjernet dem - fått et perfekt barn =)) Ønsker deg lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå