Alexandra08 Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Noen som har erfaringer, har aldri heilt tenkt på å føde i badekar. Men etterhvert som fødselen nærmer seg med stormskritt tenker eg mer og mer på å føde i vann! Ligger i badekaret nesten hver kvled, å det hjelper mot rygsmertene, bekkenløsning! Og får meg til å slappe av! Tar imot alle tips/ råd :)
fjonka Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Jeg vil absolutt anbefale vannfødsel. Har vært i badekar i alle mine tre fødsler- Den første kun som smertelindring- han ble født på land, men mine to siste ble født i vann. For min del var vannet veldig lindrende, vet ikke om det å gjennomføre hele fødselen i vann er så viktig, men det er jo praktisk å slippe å flytte seg i den mest intense delen. Nå vet jeg ikke om alle fødeavdelinger tilbyr vannfødsel- men snakk med jordmor om det. Jeg ser ingen ulemper med det...
Gjest Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Jeg og har tenkt tanken på å føde i vann denne gangen hvis muligheten byr seg. Snakket med en jordmor på sykehuset mitt som sa at de var veldig glad i vannfødsler der på haukeland (men at det ikke var alle jordmødrene som var like begeistret pga arb. stilling og erfaring eller noe slikt) Men skulle jeg få en jordmor som var posetiv for det og det var ledig i karet så var det eneste hun ville understreke at en ikke kunne trekke seg når fødselen (pressriene) var begynt... da måtte man kjøre lina ut. Men man sto fritt til å ombestemme seg før pressingen begynte. Jeg lurte også på om hvordan det ville bli når bebisen var kommet ut... om man blir sittende igjen i blodbadet men da sa hun at vi fikk komme opp på ei båre og så trillet inn på rommet igjen så avsluttet vi med morkake på land. Men det er kanskje forskjellig erfaringer rundt det? Jeg gleder meg så innmari til fødselsoplevelsen.... spennende å ikke vite noen ting om hvordan det vil arte seg.
kaang Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Jeg vurderte sterkt å føde i vann. Har nå blitt fortalt av en jordmor (svangerskapskurs) at det lindrer smertene ved fødsel men at det er ikke en naturlig måte å komme til verden på for babyen. Det ideelle er visstnok at h*n får trukket pusten idet h*n kommer ut. Ved fødsel i vann blir jo ikke det første møtet med verden utenfor luft. Babyen er visst programmert til å trekke pusten i fødselsøyeblikket og det får den jo ikke gjort i vann. Har derfor ombestemt meg og ønsker nå å føde på den "vanlige" måten.
Shiny84 Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 jeg lå i badekar med nr 2, og synes det var kjempe delilig, med tanke på at det var smerte lindrene! Gikk fra 6 til 10 cm på den halvtimen jeg lå i kar, fordi jeg fikk slappet av så godt... Gikk ut når jeg fikk press, på do for jeg var sikker på at jeg måtte bæsje, og da jeg kom ut hadde de tappet ut vannet så jeg fødte i føde seng, dette gikk helt greit! fin fødsel 3 pressrier så var hun ute
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå