Gå til innhold

Dere som har hatt en Sa/Ma, se hit litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan utartet den seg og hvor langt var du på vei? Jeg er 6+2idag, og har begynt å blø en ganske mye ferskt blod.

Er det tegn på sa? Er det slik at man mister med en gang, eller kan det gå lang tid før man mister det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo et ganske så "klassisk" tegn på SA, men.. Mange får jo skikkelige magesmerter i tillegg. MA så "reagerer" jo ikke kroppen, den skjønner ikke å støte ut liksom.

Håper det stopper og at alt er bra. Lykke til!

Skrevet

jeg blør bare dråper nå, men blødde mye (mens-aktig) i formiddag. Hadde fosteret kommet dersom det var en sa, eller kan det komme i morgen for den slagsskyld? Jeg har ikke spesielle magesmerter, men føler meg veldig uggen og småsyk om det har noe å si?

Skrevet

Jeg tror jeg ville ha ringt til legen hvis jeg var deg..

krysser fingrene for at alt er bra!

Skrevet

Jeg har opplevd det i uke 6. Det artet seg som en ekstra vond og lang mens. Det greieste er aa ta livet saa rolig du kan, og faa legen til aa sjekke om du fremedeles er gravid.

Skrevet

takk for svar. Jeg blør enda, alt i alt har jeg vel blødd slik jeg ville gjort på dag 2 el 3 i mensperioden. Ringte legen for å høre, de kunne ikke gjøre noe fra eller til, så fikk ikke komme til.

Skrevet

jeg hadde MA da jeg var i uke 9...

søndag morgen syntes jeg at utfloden var litt rosa/gul, og tenkte jeg skulle ta det opp med legen på første kontroll. hadde sex med sambo, og da kom det mere blod. fortsatte sånn utover kvelden, og vi dro på legevakta der jeg fikk positiv test, livmoren var like stor som den skulle og tappen var lukket. legen mente at alt var bra og at det kom av en rift.

fortsatte å blø mandag og tirsdag, onsdagen dro jeg til legen. han ringte sykehuset og jeg skulle få komme inn til UL på torsdagen.

satt på sykehuset og trodde alt var normalt, for det sa de jo på legevakta, ville bare vite det sikkert liksom, og jeg gledet meg til å se babyen. da jeg kom inn ble jeg undersøkt og tok ul. jeg forstod raskt at noe var galt fordi legen var så kjapp, han fortalte ingen ting. ba meg bare gå og kle på meg.

Fikk beskjed om at det var lenge siden det hadde vært noe liv i magen, fikk ikke helt svar på hvor lenge den hadde vært død, men virket ikke som om hjertet noen gang hadde kommet i gang....

fikk noen abortpiller for å få det ut og dro hjem.

sorry, det ble litt langt, men jeg hadde faktisk ingen anelse om at det var noe galt i det hele tatt..... :o/

skal krysse fingrene for at alt er bra hos deg, er jo mange som blør i svangerskapet uten at det er noe galt!!!

Skrevet

Min SA startet med kraftige "menssmerter" etterfulgt noen timer senere av en frisk og kraftig blødning med endel kogulerte "klumper", slim ol, dette skjedde i uke 7.

MA merka jeg ikke noe til før de oppdaga den på UL, eneste var at jeg i forkant hadde had endel ørsmå sporblødninger, som også kan være helt normale i et vanlig svangerskap.

Skrevet

hva er egentlig oddsen for at det ikke er en sa når jeg har blødd hele dag? Føler blodet er slimete,et par "tråder". men har ikke sett noen klumper. Jeg har vondt i magen også, men vet ikke fordi det er at jeg er nervøs og kjenner ekstra godt etter, eller om jeg faktisk har det:/

Skrevet

Det er umulig å si noe om odds. Har mistet to gang selv, og had forholdvis kraftige blødninger i to av svangerskapene som jeg der og da trodde var en SA, men det viste seg at alt sto bra til alikvel.

Eneste som kan gi deg svar er en UL, usikker på om de kan se så mye nå, men i uke 6 så skal hjertet ha begynt å slå så trolig vil en UL kunne gi deg svar. Råder deg til å kontakte fastlegen i morgen, eventuellt legevakt i kveld for å forhøre deg. Uansett så er det ingenting de kan gjøre på dette tidspunktet hverken fra eller til.

Håper det viser seg å være kun en blødning for din del.

Skrevet

Jeg hadde en MA første gang jeg var gravid, og da forsvant symptomene først og det ble oppdaget på innvendig UL at hjertet ikke slo. Begynte å blø etter ca 2 uker, og da fossblødde jeg i to dager,

Blødde litt rundt uke 7 da jeg var gravid med minsten, og dte gikk helt fint.

Skrevet

Eg begynte å blø da eg var 6 uker med Mia Sofie...Helt plutselig. Ikke noe smerter heller...

Var til legen og fikk beskjed om at det var en begynnende SA.

Tok en HCG prøve, og den fortsatte å stige, og nå har eg ei jente på snart 4 mnd=)

Så det trenger ikke bety at du mister....

Lykke til!

Skrevet

Ikke gøy,,,:-(. Har spontanabortet to ganger, den ene gangen ca uke 6, blødde endel friskt blod, ikke smerter egentlig og ikke særlig mye klumper. Andre gang ca. 10 uker på vei, da kom det brunt blod, men fosteret hadde vært dødt en stund... Blødde litt med minstemann, bare svake "spor" på dopapiret, men alt gikk bra! Mao, ingen fasit svar, men masse lykke til!! KLem

Skrevet

barelurer : åssen fant du ut at det var en sa dersom du ikke blødde klumper?

Skrevet

jeg hadde en SA i mars i fjor, da var jeg 11+1 på vei. Begynte å blø fredags morgen, bare litt. Lørdag økte det i mengde, jeg var på legevakt og fikk beskjed om at alt var ok (!), og søndag begynte jeg å blø som en vanlig mens, før det gikk over i virkelig store mengder på kvelden (brukte de tykkeste nattbindene, måtte bytte hvert kvarter), i tillegg til at jeg fikk rier. Jeg hadde litt klumper, og skjønte selv at det gikk galt...

Ble gravid 2 mnd etter Sa-en og blødde i det sv.skapet også. Ikke mye, men litt da jeg var 4-5 uker, og igjen da jeg var 11+2. Det sv.skapet gikk bra, og jeg har nå ei skjønn jente på 7 mnd :)

Skrevet

Hei,

Håper det går bra med deg.

Jeg opplevde selv blødninger som varte ca 1 uke når jeg var ca 6-7 uker på vei.

Men den endte godt og jeg har nå en herlig gutt.

Husker jeg som deg også var veldg engstelig, også fordi jeg nylig hadde opplevd en MA i uke 18.

Men som sagt det gikk bra. Jeg fikk ultralyd på sykhuset for å sjekke, måttte komme 2 ganger med 1 ukes mellomrom, 1.gang klarte ikke legen se noe. Jeg fikk disse undersøkelsene fordi jeg nylig hadde mistet såpass sent i et svangerskap.

Skrevet

frø vifikk gutten vår hadde jeg 4 SA, så jeg kjenner til hvordan du har det...

hver gang begynte det med blødninger samt "riesmerter"... Prøv å slapp av, ikke styr masse nå!

Men jeg var lengre enn deg da: mista i uke 11/9/13/7 :(

Tenker på deg:) masse lykke til:)

Skrevet

jeg glemte å skrive at jeg fikk blødning(men ingen smerter) da njeg var gravid med lille gutt også... tror dette var i uke 10 hvis jeg ikke husker helt feil... men det gikk heeelt fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...