Happy happy:) Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Jeg var på jordmor når jeg var i uke 38, jordmor sjekket ikke modning. Skal dit når jeg er 39+5. Er det sjans for att hun sjekker dette da? Har lest her inne att det er mange jordmødre som ikke sjekker dette, men de som vet de er modne må ha blitt sjekket? Kjenner att det begynner å sje noe da, stikkinger nedentil og mensenmurringer daglig. Men hodet er ikke festet ennå...
Gjest Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Sist jeg var til kontroll hos jordmor så startet hun nesten samtalen at det var så mange som ble fortalt at de var modne og hadde gjerne 2-3 cm åpning og gikk med stor forhåpninger om at noe snart skulle skje... og så kunne de like gjerne gå over termindatoen..... ja svarte jeg tilbake da, har heldigvis fått med meg at man kan gå lenge moden og med åpning uten att noe trenger å være på gang. Så med det sagt ble det ikke snakket noe mer om eventuell sjekk for modning. Men var inne to tre dager senere på sykehuset pga falske rier og da målte jo selvfølgelig jordmor for å se eventuelt hvor langt fødselen kunne være kommet. Da var jeg litt moden og hadde 2 cm åpning. Men riene stoppet opp og har siden da (en uke) gått med masse kynnere og murringer alle veier både natt og dag. Er ikke så viktig å vite om man er moden eller ikke. Noen kan gå moden i ukes vis andre kan være umoden til det plutselig skjer noe. Bebisen kommer ikke før den kommer uansett.
Gjest Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Ein må skjekkast for å finne ut om ein er moden ja. Jordmora eg går til gjer ikkje dette, så viss eg skal skjekke modning, må eg på sjukehuset. Men reknar med at ein kan få litt formeining om ein kjenner etter sjølv. Då skal eg sjølvsagt vere veldig forsiktig og kjenne sin eigen kropp godt. Sjølv veit eg at det er forandringar nedentil, men er nok ikkje skikkeleg moden endå nei. Men at noke har forandra seg sidan tidlegare, det er eg sikker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå