Gå til innhold

Inspirert; Nordmenns forhold til alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare høre litt meninger her...

I innlegget under så sa noen at dem ikke ville kjørt bil 4 timer etter 1 glass rødvin AV PRINSIPP. Hvilket prinsipp er dette?? Alkoholen er jo ute av kroppen for lengst og det er null fare å kjøre bil.

Så lurer jeg på hvorfor mange nordmenn mener alkohol på hverdagene er fy, fy? For samtidig så er det jo flest nordmenn i baren på Gardemoen kl 07.00 i feirene og det å drikke øl til frokost i syden er jo helt greit...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prinsippet går vel ut på at man ikke vil ta noen sjanser.

Jeg synes ikke at alkohol på hverdagen/kvelden er fy fy med mindre man kan begrense drikkeforbruket til moderate mengder.

Skjønner ikke hvorfor man skal drikke alkohol til alle døgnets tider selv om man har ferie, jeg da. Å drikke øl til frokost? Hver sin lyst..

Jeg drikker svært sjeldent (en gang i halvåret) .. Og er jeg på ferie nyter jeg moderate mengder alkohol/- eller avstår..

Skrevet

Før jeg ble gravid hadde jeg så og si alltid en åpen 3-liter eller vinflaske på kjøkkenbenken og tok meg gjerne et glass hver kveld. Elsket å sitte på trappa på kvelden med et glas s rødvin og en røyk mens jeg løste verdensproblemene :-)

Nå har jeg stumpa røyken, men hvis vi har en rolig kveld her uten for mye bæring, byssing og vugging tar jeg meg gjerne et glass vin :-)

Skrevet

Må rette litt på meg selv der, var vel ikke hver kveld, men et par ganger i uka ;-)

Skrevet

Jeg ville ikke kjørt etter 4 timer, for jeg er rett og slett ikke sikker på om vinglasset jeg tok var en enhet eller 1,5. Jeg måle ikke mens jeg heller i glasset og alle glass har forskjellige størrelser. Etter 6-7 timer ville jeg vel kjørt.

Alkohol på hverdag synes jeg er helt ok, en øl på stranden på ferie synes jeg er helt ok. Skikkelig fyll er jeg ikke videre begeistret for.

Skrevet

Når man får servert vin ute så er et glass 1 enhet. Finnes regler over hvor mye vin som skal serveres i ett glass, likeså som det finnes regler for hvor mye sprit det er lov å ha i en drink.

Men jeg dømmer ingen jeg da, bare artig å høre hvordan folk flest tenker om alkohol. Personlig liker jeg ikke alkohol til frokost heller, men kan godt ta med et glass vin til kveldskosen når ungene har lagt seg og det er rolig i huset... :-)

Skrevet

Nei, men tenkte på hun i forrige innlegg som hadde drukket 1 glass vin, og lurte på om hun kunne kjøre 4 timer etter... :-)

Selvsagt, drikker man flere glass så lar man bilen stå til dagen etter.

Skrevet

Mente at man kanskje drakk det ene vinglasset andre steder enn akkurat på restaurant og da vet man jo ikke hvor mye som er i glasset. Det er forresten VELDIG forskjell på hvor mye man får i et glass, godt mulig det finnes regler, men tror nok ikke de blir fulgt så veldig godt over alt.

Skrevet

Drikker når jeg vil, om det er onsdag kveld eller søndagformiddag spiller ingen rolle.

Tar meg kanskje et glass rødvin eller to en gang i uka. Eller en øl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...