Gå til innhold

8mnds-kontroll, og vekta har stagnert helt... huff, noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på 8mnds.kontroll med snuppa i dag, hadde kun lagt på seg 80g på litt over en mnd. 8660g ved 7 mnd, 8740g nå ved 8 mnd... hs syntes ikke det var noe å bekymre seg for da siden hun er i godt hold, men jeg liker det ikke...!

hun spiser 4 måltider med fast føde, men har i det siste begynt å knipe igjen for det meste. må lure i henne maten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun er mere i aktivitet nå enn før, forbrenner hun vel mere nå. kan jo være derfor?

Skrevet

Emil la ikke på seg mer enn 50 gram på en måned. var 8170 gram ved 7 måneder og 8220 på 8 måneder. Jeg var bekymret også for på den måneden hadde jeg virkelig økt opp med mat. men jeg ser at han har det bra og er veldig aktiv (kryper ikke, men styrer på på gulvet) så det er nok bare derfor. Jeg tror så lenge de ikke er slappe og får i seg mat så er det ikke noe å bekymre seg for. Sikkert ikke kjekt for de som har babyer som legger for mye på seg heller.

Skrevet

Det er jo akkurat som det skal være det da. De skal jo slutte å legge så fort på seg, hvis ikke hadde de blitt diiiiiiiiigre! Det går litt i rykk og napp, de kan bråvokse og de kan stå stille eller vokse sakte en stund. Men så lenge de spiser normalt, er friske og både vokser og utvikler seg så er det nok ingen fare. Helsestasjonen følger med og sier nok i fra dersom hun avviker fra kurven sin.

Nå er jenta mi et år (imorgen) og veier 9,4 kg. Hun veide 8,6 da hun var 8 mnd, så det går saktere og saktere nå. Hun er mye mer aktiv og spiser mye mindre posjoner enn før. Det er litt rart for mamma å venne seg til at hun spiser mindre, men det er heeeelt normalt!

Skrevet

Min hadde fakisk gått NED i vekt på 8 mnd kontroll, fra 8000 g når han var 7 mnd, til 7995 g når han var 8 mnd... HS sa det ikke var grunn til bekymring, fordi han er blitt så mye mer aktiv...

Skrevet

Glemte å nevne at emil hadde vokst veldig i lengden på den måneden. han hadde gått fra 72 cm til 75 cm så tror han rett og slett tok det på lengden istedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...