Tita&Tage Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Mistenker at jeg kan lekke fostervann. Har hatt flere episoder der det renner væske nedover lårene som er hvitgrumsete. Har også lekket væske mens jeg har klær på, enten i forbindelse med at jeg sitter i ro, ligger, reiser meg eller løfter. Ekkelt, men har luktet på truseinnlegget etterpå og det lukter ingenting, men er bløtt. I forrige svangerskap lakk jeg visst fostervann over en god stund, noe som ble oppdaget på jordmorkontroll til termin. Da hadde magen blitt mindre siden 38-ukerskontrollen. Ikke så lett å bli klok på dette. Nå er magen min veldig liten til å være over 38 uker på vei, og alle kommenterer det. Jeg oppsøkte føden i uke 26 dette svangerskapet pga noe jeg syns lignet på lekkasje, og da lakk jeg ikke. Så jeg kvier meg sånn for å plage føden igjen!!!! Er så vanvittig flaut om det bare er utflod. Skal på legekontroll i morgen og er da 38+4. Jeg bør kanskje nevne bekymringen for legen? Har så lite lyst til å lekke fostervann igjen, og blir vannvittig skuffet om fødselen skulle bli satt igang denne gangen også! Vil ha en naturlig fødsel!
Mamman_til_Adine <3 Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Jeg hadde kontaktet føden, uten å nøle. Ingen vits å føle seg dum av den grunn. Det er jo ikke vanlig, å det koster så lite å bare ta en liten sjekk i forhold til om du lekker Si fra hvordan det går. Fortell dem det du skrev for oss her nå, så sjønner de det nok
Herkules Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Hvordan er symfyse målene dine da? Uansett om du lakk sist så syns jeg ikke du skal kvie det for en ekstra tur til føden, husk at du av helt naturlige grunner er litt ekstra opptatt av dette med en forstervannslekkasje. DU skal ikke gå å bekymre deg. Vannet mitt gikk sist og jeg husker det som blankt og jeg kjente ikke noe lukt, Nå irriterer det meg at jeg ikke var litt mer observant for det kunne jeg hatt nytte av nå som jeg stadig lurer på om det er utflod eller fostervann. Om du ikke ringer føden i dag så ta det opp med legen i morgen!
Tita&Tage Skrevet 23. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2008 SF-målene ligger helt nederst på det grønne området. 27 cm i uke 32, og 31 cm i uke 36. Men jeg følger jo min egen kurve da. Huff, trenger en liten dytt i ryggen for å ta det opp. Men kommer nok til å snakke med legen om det i morgen. Takk for svar!
Gjest Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Ingen god situasjon du er i, jeg er selv lekkasjefri, men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ville ha ringt legen i dag og tatt opp bekymringen min med ham. Fostervannslekkasje innebærer jo en viss (stor?) risiko for infeksjon, noe som ikke er heldig i det hele tatt såvidt jeg vet. Ikke vær redd eller føl deg til bry for føden, la legen din se på deg og avgjøre hva som skal skje ut fra det du forteller. Hvis det ikke er fostervann hørs det ut som du har abnorme mengder utflod i såfall! Er det vanlig det da? Selv har jeg vært et par turer på fødepol til ekstra undersøkelse, på henvisning fra legen min, selv om jeg selv trodde det bare var en liten bagatell (grumsete, rustfarga utflod). Samtlige leger mente det hadde vært blødning og all grunn til å følge opp. Ingen som skulle komme her og kalle meg hysterisk, sa de. Lykke til! Ta vare på deg selv og babyen din!
jinte1983 Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Kontakt føden du Høres jo veldig ut som fostervann, for er da ikke normalt at det skal renne slik. Bedre å ringe og høre enn å ikke gjør det. Du må for all del ikke tenke at du plager dem, det er for oss de er der Lykke til
Gjest Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Var inne på en falsk alarm tur i sist uke og da hele greiene stoppet opp etter noen timer og vi reiste hjem sa jordmoren gang på gang at det er bare til å ringe. De er der jo pga oss gravide... og det under streket hun også... var det ikke for oss så ville de jo ikke ha noen jobb. Tenk så fint da, bare å få bekreftet at det ikke er forstervann så slipper du å gå å grubble. Og hvis det er forstervann, så er det jo viktig å oppdage det pga. infeksjonsfare når det er åpent for bakterier rett inn til bebisen. Vinn vinn situasjon dette her synes jeg Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå