Gå til innhold

Ble litt lei meg da samboeren sa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...at han hadde lyst til å ut ta en øl eller to for å feire når babyen blir født. Han kunne uansett ikke være på sykehuset sent på kvelden eller over natten, så han synes det er greit at han går ut og feirer litt mens jeg ligger på sykehuset....Hva tror dere om dette? er det vanlig? Jeg må innrømme at jeg ble litt trist, selv om han har vært utrolig grei gjennom hele svangerskapet og vært lite ute på byen. Noen som har en kommentar til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fortalt til ham at du vil ha han hos deg? Det bør du gjøre, så kan han feire når dere begge er hjemme heller:) Den første tiden kan være veldig tøff, og du trenger alt hjelp som trengs:)

Skrevet

Hvorfor kan han ikke være på sykehuset sent på kvelden eller over natten? Tenker du på besøkstid fordi du ikke kommer inn på sykehushotell eller noe sånt?

Hvis det er snakk om at han vil ta seg noen øl et døgn etter at barnet har kommet til verden, på et tidspunkt hvor alternativet hadde vært at han satt hjemme alene likevel fordi han ikke får lov til å være på sykehuset ser jeg ikke problemet. Men begge ganger jeg har født har mannen min bodd sammen med meg på sykehuset, han har jo ønsket å nyte hvert sekund med de små. Og støtte meg, hjelpe meg, være tilstede slik at vi har kunnet nyte denne fantastiske tiden sammen.

Skrevet

I vår vennekrets er det vanlig å ha krympelag når det er fødet en baby! Da samles gutta og drikker og koser seg, og feirer den nybakte pappaen:-) Er stas her, og det unner jeg dem virkelig!

Skrevet

Ja hvorfor kan han ikke bli?? Når man ikke har barn som venter hjemme synes jeg vel ikke det er noen unnskylding til å ikke bli værende hos familien sin.. Gubben min hadde nok ikke kommet på tanken engang, så jeg vet ikke..

Skrevet

HI her. Nei, han hadde bare satt hjemme allikevel, for det er ikke overnatting for pappa på sykehuset her. Men jeg bare liker ikke tanken på at han skal på byen mens jeg ligger på sykehuset, tenker litt på kjentfolk som ser ham og lurer på hva han gjør ute i stedet for å ta seg av sin nye familie, liksom... Men det er sikkert bare noe JEG tenker på!

Skrevet

HI igjen her! Har hørt om disse krympelagene ja, og det er som sagt ikke overnatting for far på sykehuset her, Når vi kommer HJEM så skal han ikke ut på byen, da er vi to om babyen, det er begge enige om. (og hvis noen skal på byen så er det MEG, hehe)

Skrevet

det er vel hverken uvanlig eller vanligtror det var mer vanlig før i tiden.

men hvis du vil ha ham der så får han vente.

Skrevet

Ja, da må det ihvertfall være i orden at han tar seg en tur ut.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, da skal jeg ta en liten prat me`n :) Så får vi se hva det blir til, blir jo uansett bare hvis det faller seg slik at jeg er på sykehuset en fredag eller lørdag kveld.... får satse på å føde en mandag, så er jeg hjemme før helga kommer, hehe

Skrevet

Syntes dette var sært av deg, la nå gutten få feire at han er blitt pappa, vel!

Ja det er vanlig!

Du får jo tatt igjen når babyen blir større, og da må han sitte hjemme med barnet.

Skrevet

Min mann hadde besøk av sine nermeste kompiser 2 dager etter at jeg hadde født, hvor han viste bilder på storskjerm av det nye familiemedlemmet osv..

Jeg syns da det var helt greit, og sa bare at han ikke måtte drikke seg for full (siden han skulle hente oss dagen etterpå) og at leiligheta skulle være strøken og vasket til vi kom hjem.

Det ordnet han, så jeg syns det var helt greit!;)

Så lenge samboeren din holder seg innenfor et par pils og tar det rolig, så skjønner faktisk ikke jeg problemet.

Han kan jo ikke være der sent på kvelden/natta hos deg likevel..

Og ja, det var vår førstefødte, og jeg visste ikke noe mer eller mindre enn alle andre førstefødende kvinner:)

Skrevet

Samboern min skulle bare ta seg ett par øl på krympelag han også, og jeg ba han hilse folk og sa han måtte kose seg.

Han ringte hjem i halv tre-tida på natta og sa at han var på vei hjem, men det jeg ikke visste var at han tok med seg ei dame hjem, og knulla henne halvt ihjel i senga vår!! Jeg fant hårstrikken hennes da jeg kom hjem fra barsel to dager senere, og han måtte tilstå etter mye om og men. AAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Hvis du ligger på sykehuset og han ikke får være der så må du vel la stakkaren gjøre som han vil og til og med unne han det... Eller synes du han skal sitte hjemme alene i sympati? Sambo her har ikke problemer med å ta en eller to øl med venner og kose seg på byen uten å bli overstadig beruset eller lage sprell på annen måte. Det må være det du er redd for da eller, stoler du ikke på han , er det der skoen trykker?

Skrevet

Haha ler meg ihjel, hvor gamle er dere som ikke lar far få ta seg en fest??? At noen er utro da, er det garantert ikke førte gang, og heller ikke siste.

Skrevet

Vel..min var så sliten etter fødselen, at å gå ut var det siste han tenkte på.

Uansett er det best å snakke om det og bli ferdig. Bedre enn å være sint i smug

Skrevet

HI her :) Ja det var jo en stor spennvidde på disse svarene, setter pris på alle sammen, men var jo leit å høre om han som var utro! DET er jeg imidlertid ikke så redd for, jeg er vel bare litt ego tenker jeg;)

Skrevet

En ting er å gå ut på byen med kompiser kvelden etter fødsel når besøkstiden er over i de tilfellene hvor han ikke kan være på sykehuset natten over. Spørsmålet er hva som skjer når man da sitter på byen og kommer i siget. Hadde mannen min kommet på sykehuset dagen etter med fylleangst og spritånde for å tilbringe første dag med barnet sitt så hadde jeg ikke vært happy! Jeg syns at barnefaren skal være uthvilt og ved sine fulle fem den første tiden med barnet. Så mange anledninger det finns til å gå på byen ellers i livet, så klarer man å spare festingen til at man har vennet seg til foreldrerollen.

En annen ting er at mannen vil gå på byen kvelden etter fødsel når man har plass på sykehotell. Det hadde jeg ikke villet gå med på. Jeg har diskutert dette her inne før. Etter at jeg har født vil jeg komme til å ha behov for mannen min. Det er helt naturlig for meg at man skal starte livet med barnet sammen, så sant man har mulighet for det. Mannens del av fødselen, om man kan si det slik, starter etter at barnet er født. Da skal han støtte den som har født dersom det er behov for det. Hvorfor skal han stikke på byen? Ser ikke at dette skal være et naturlig tidspunkt for det..

Skrevet

Jeg nektet min samboer det. Husker ikke helt hvorfor. Men tror kanskje jeg var litt redd han skulle finne på noe tull.

Mannen til ei venninne av meg hadde seg med en annen dame på krympefest... Ikke det at det ikke kunne skjedd ellers også, men er så jævlig å ligge å uroe seg når man ligger på sykehus med en liten baby liksom...

Var vel litt irrasjonell og emosjonell da, men det er lov etter en fødsel, er det ikke?

Skrevet

Har ikke lest alle svarene du har fått, men ville bare si at jeg fødte på 17.mai -av alle dager:-). Mannen min dro hjem og sov, for fødselen tok maaaange timer, så han var veldig sliten, stakkar ;-).

Men litt ut mot kvelden tok både familie og venner han med seg ut, spiste og drakk (ikke i overkant da), så han fikk kost seg skikkelig, snakket om opplevelsen til gangs og mottok drøssevis med gratulasjoner.

Syntes dette var skikkelig koselig, jeg -og han var helt rørt til tårer over all oppmerksomheten (ikke vant til det, nei, hehe...) han fikk og alle som ville hilse til oss. Vi bor på en liten plass,så ryktene gikk som ild i tørt grass. Det at det var 17.mai var jo bare prikken over i'en da :-)

Skrevet

Jeg foretrakk at samboeren var ute og feiret med venner framfor å sitte hjemme og sture, han var jo blitt pappa! Han drakk seg selvfølgelig ikke snydens, det hadde han uansett ikke orket etter å ha vært med på fødselen, så han var i tipp topp shape og på plass ved barselsenga mi 10 dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...