♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 kaster ikke opp.Men kvalmen er på topp. Orker ikke noe mat. Bare en banan i ny og ne. Hodepine, kaldsvetter, skjelven, slapp og trøtt.. Fått beskjed om prøve POSTAFEN reisesyketabletter,men ikke kommet meg til apotek ennå. Han en sønn på 1 1/2 år hjemme og, så det er litt tøfft.. Håper det snart slipper taket så jeg kan få krefter til bake igjen iallefall. Flere sier til meg at det er en jente, men er det kun jenter som lager kvalme?
galemathias og snusmumrik Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 nei, det er ikke kun jenter som gir kvalme! Søsteren min fikk kastet opp til alle døgnets tider i fire-fem måneder og fikk gutt.. Håper kvalmen gir seg etterhvert! Lykke til :-)
galemathias og snusmumrik Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 jeg mener, søsteren min kastet opp til alle døgnets tider og fikk gutt ;-)
MilleMamma84 Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Jeg ble også ganske dårlig rundt uke 6. Med mye kvalme uten oppkast. Da var det eneste som hjalp å presse i seg litt mat. Da gikk kvalmen litt tilbake. Tok også to kapsler ingefær hver morgen med ett glass vann, og innbiller meg at det hjalp. Nå er jeg 10+1 og var hos legen i går, da verken mat eller ingefær hjelper lenger. Han ville ikke foreskrive noen medikamenter siden jeg enda var så tidlig i svangerskapet. Det gjaldt også postafen. Sjekket litt opp om postafen i felleskatalogen og der står det: "Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Bør kun ordineres i laveste dose over kortest mulig tid. Overgang i morsmelk: Utskilles i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming." Det beste rådet han kunne gi meg var å holde meg hjemme fra jobb, hvile mye, og forsøke å få i meg litt næring og væske innimellom takene. Vet det er PYTON med denne kvalmen altså, men man blir litt vant til den etterhvert da. Forhåentligvis avtar den snart=) Lykke til=) PS: Jeg fikk jente sist, og var like kvalm den gang=)
Frk Vims Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Huff a meg, er ikke noe moro å ha det sånn. Jeg har vært sykmeldt en uke nå pga kvalme. Jeg ble bedre etter at jeg kunne ta det med ro faktisk. Småkvalm hele tiden, men hvis jeg passer på å spise ofte holder jeg det så nogenlunde i sjakk. Jeg er ca 7+3 nå (8+1 etter menstermin, men tror nok syklusen var på litt flere dager). Venter jo nr 4, så har litt å sammenligne med. Med nr 1 var jeg nesten ikke kvalm, bare litt som man kanskje nesten ikke kommer utenom - jente. Med nr 2 var jeg kvalm i fire uker - tror det var mellom uke 6 - 10. Var kvalm hele døgnet, kastet opp litt - gutt. Med nr 3 var jeg fryktelig kvalm (fra ca uke 5 - 12), å ta det med ro hjalp ikke da - gutt. Så at det er jente når man er mest kvalm har ikke stemt for meg. Jeg har spist havrenøtter med skummet melk til frokost i kvalmeperioder - det har jeg syntes har smakt "godt". Håper du blir bedre snart! Slapp av så mye du kan!
troja77 Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Da er vi to! Jeg begynte i ny jobb i går, og følte meg helt ok fra morgenen av. Men, i løpet av dagen ble jeg svimmel, jeg kaldsvetta og måtte ut på do og kaste opp. Trodde aldri dagen skulle ta slutt!! Jeg klarte så vidt å hente gutten min i bhg og fikk karret meg hjem. Orka ikke engang på butikken, bare tanken fikk meg til å brekke meg.... Så lå jeg på sofaen hele kvelden og ettermiddagen, måtte si fra på jobb at jeg var syk og ikke kunne komme i dag. Skikkelig irriterende! Tror jeg kasta opp over 20 ganger i går, har ikke fått i meg mat på over et døgn... Håper det går over snart, fytty det er slitsomt!! Er 7+4 i dag.
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 23. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. september 2008 Takk for svar:) Har hatt en lang dag ja....Skikkelig håpløst når gutten ikke begynner i bhg før slutten av oktober. Fælt å si det, men venter nesten på den dagen..... Er jeg slem?..huff.....Nei, det hørtes fælt ut... Men når det er på sitt værste, så vil man gjerne være alene.... Bare ligge og ligge... Nå er det så ille at jeg til og med har vært og kastet opp... Huff...Jaja....Men årsaken til dette er jo bare pos da Heldigvis... Men sinnsykt slitsomt.... Har vært skeptisk til Postafen jeg og. Jordmor på sykehuset sa jeg kunne ta de, men de på apoteket ber meg rådføre meg med lege, og da blir jeg bare usikker. Lare det helle være da...
Baby<3 Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 jeg er 7 uker i dag, og på søndag begynte kvalmen, jeg er kvalm fra morran, noen ganger natten og hele dagen... til 4 tiden, da gir den seg, kvelden er fin... og jeg er utrolig glad for at datteren min på 2 år går i barnehage og får aktivisert seg selv om jeg ikke orker akkurat nå og så slipper hun å se på hvor dårlig jeg er, for når jeg henter hu så er jeg fin =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå