CarroD Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Jag ska bli satt igång på fredag och är bara så otroligt nervös. Jag är förstagångsfödande och min livmoderhals är inte alls moden. Är rädd att det ska ta flera dagar för att det ska komma igång och att det ska bli en jobbigare födsel än om det startat naturligt. Någon som fått igångsatt födsel och kan komma med lite uppmuntran?
shari_z Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Ser at du hadde termin 9. sept, og siden det har gått litt tid, og fredag er noen dager unna, kan det godt hende at du begynner å modnes før du blir satt i gang. Jeg ble satt i gang siste gang, og synes det var en fantastisk fødsel. Åpningsfasen er vondt, tror jeg, uansett om man blir satt i gang eller ikke. Det verste for meg var fra 5 til 10 cm, men det tok bare 20 minutter og fikk dermed ikke tid til epidural. Utdrivningsfasen gikk veldig bra, følte at jeg endelig kunne gjøre noe. Jenta vår kom 2 timer og 18 min etter at jeg ble satt i gang, så en ganske kjapt fødsel. Har fortalt jordmoren at jeg gjerne vil "bestille" en lik fødsel denne gangen fordi jeg synes den siste gikk så veldig bra! Husk på at det blir "din fødsel" uansett, og det er stort mener jeg. Ikke tenk på det som virker skummelt for deg, bare gled deg til det positive. Lykke til på fredagen!
opsi fødeklar Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Jeg har hatt to " vanlige" fødselsopplevelser og en som ble satt i gang. Det var med minste gutten, og var den beste fødselen. Jeg hadde ikke grua meg til det i motsetning til en vanlig start på fødselen. Tror det er opp i opp. Ut skal den uansett, og nå nærmer det seg for deg. Ha sex de dagene mens du venter, så kanskje det skjer noe av seg selv;) Lykke til.
Lillepusen-78 Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Har ingen erfaring å dele, ble bare så glad for å se at det er flere i samme situasjon som meg :-) Hadde termin 07.09, og har vært til 3 overtidskontroller på føden. Skal på ny kontroll torsdag, og blir enten innalgt for igangsettelse da eller i helgen. De sjekket modning i dag, og det er lite modent hos meg. 1,5 cm åpning.... Gruer meg til fødsel, men håper å bli satt i gang snart egentlig. Liker ikke å gå på overtid.... Godt å se her at igangsatt ikke trenger være verre enn normale fødsler :-) Hvordan blir du fulgt opp nå? Og hvordan føler du deg?
CarroD Skrevet 23. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2008 Tack så mycket för svar! Gott att höra om bra opplevelser av igangsettning. Har läst så mycket negativt om det förr nämligen... Va hos jordmor igår och då var jag helt omoden med ingen åpning. Hon sa att det inte såg ut som att det skulle bli en naturlig födsel innan fredag men jag kan ju hoppas på att det modnes lite. Är nog mest rädd för att den där gelen som ska göra ett det modnes inte virker och att jag måste göra det flera gånger och att det drar ut på tiden flera dagar eller att det slutar med kejsarsnitt. Prövar på att inte oroa mig och tänka på att bebisen kommer väl ut på ett eller annat sätt och det är huvudsaken. Men det är så otroligt svårt att inte tänka på det och oroa sig då man bara går hemma och väntar. Kändes mycket bättre då man gick och väntade på att det skulle starta på ett naturligt sätt. Lycka till Lillepusen-78! Hoppas du får sättas igång på torsdag och att allt går bra!
Lillepusen-78 Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Ja, er den geléen jeg også tenker på. At det ikke har effekt og tar kjempelang tid.... Blir en del ekstra bekymringer på overtid, og er kjempeslitsomt med alle venner osv som sender sms og ringer hver dag.... Men - snart har vi begge bebisene i armene :-) Lykke til CarroD! Krysser fingrene for deg. Kan jo modnes mye på disse 3 dagene :-)
tigergutt<3 Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 det var virkelig godt å høre noen med positive erfaringer... Jeg har også hørt at det kan bli en veldig vanskelig og lang fødsel hvis man blir satt igang. Jeg er i den situasjonen at jeg føder veldig raskt og at jeg ikke merket noen ting til åpningsriene forrige gang. Derfor har jeg fått valget om å bli lagt inn og vente eller bli satt i gang slik at det er under kontroll. Er så usikker på hva jeg skal gjøre. Det eneste jeg vet helt sikkert er at jeg ikke har lyst til å føde alene hjemme....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå