Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Jeg skrev en tråd her tidligere i dag som pga. min dysleksi og dårlige skriveferdigheter ble til en tråd om mine skriveferdigheter. For meg er dette frustrerende jeg bruker Word retteprogram for det meste. Men det er ikke alle feil hvor programmet forstår hva jeg forsøker å skrive. Og jeg kan ikke komma og punktum regler jeg setter de inn når jeg ser det er langt mellomrom mellom dem, kan ikke og / å heller for å si det som det er. Men jeg har også lyst og behov for at de tingene jeg faktisk skriver og tar opp faktisk blir vurdert som et tema. Enten det er interessant eller ikke for andre. Det er greit om det jeg har skrevet ikke er av interesse men jeg ber ikke om å bli diskriminert for mine skriveferdigheter Så jeg håper at flere i fremtiden kan svare på en tråd for det som faktisk står der. Ikke for folks skriveferdigheter. Og kommentarer om at man ikke forstår hva teksten handler om for de det mangler noen opphold osv. Jo du kan forstå og du kan missforstå men om du ikke forstår skrevne ord da har du et større problem en meg. Ja jeg blir lei meg å såret. Det tror jeg de fleste hadde blitt. Eksempel et barn prøver og fortelle deg noe barnet er ivrig. Men blir avbrutt av en voksen fordi h*n utaler noen ord feil og blir rettettet på. Til slutt gir barnet opp og fortelle historien sin den blir jo uviktig. Den voksne har ødelagt barnets fortellerglede / forteller lyst men også gitt barnet et sår i barnets mestringsfølelse. Vel nå er ikke jeg et barn men jeg blir også frustrert. For dere som velger å kommentere mine skriveferdigheter. Overser jo det jeg forsøker å fortelle. Dere tråkker på meg. Er jeg som menneske ikke verdt mer i deres øyne?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Vil noen være så vennelige å legge dette på skravle for meg?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Ja, det er mange som er ufine her inne, og det er ikke lett å heve seg over det alltid... Bare husk at dette er gjerne mennesker som liker å tråkke på andre for selv å føle seg litt overlegene, og som gjerne blir litt ovenpå ettersom de sitter bak en dataskjerm. Det er vel heller et fåtall som henger seg opp i skrivefeil eller dårlige formuleringer, men det er ofte de sårende kommentarene man husker best...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Hei! Forstår deg veldig godt og du har mange gode poenger her. Flott at du sier ifra. Generelt bør man holde seg for god til å trakassere pga skrivefeil. Mvh norsklæreren
Ønderkåver Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Har lagt ut på både bim og dib, vet ikke hvor du "hører" til:) Synes du skriver ganske bra i innlegget ditt her hvertfall, og jeg er dessverre sånn at jeg legger merke til skrivefeil, men jeg biter det i meg, og gidder ikke kommentere det...Personlig synes jeg jo det er verre med dialekt enn noen skrivefeil da, og du prøver jo så godt du kan, det er noe helt annet enn de som bare ikke gidder...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 den som har skrevet hovedinnlegget kan ike ha skriveproblemer.er jo ikke en skrivefeiliteksten og hvorforbli såretnår du ikke vet hvempersonene er og om demener det eller ikke
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Jeg skriver jo at jeg bruker retteprogram. Og man blir vel såret når det er noe man i utgangspunktet er svert usikker på. Har du skjev nese og er flau over det hjelper det ikke at andre kommenterer den skjeve nesen din enten du kjenner dem eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Skjønner godt at du blir såret og synes det er trist at dette har skjed deg. Er enig med norsklæreren over at det er bra du har tatt dette opp. Det er mange som henger seg opp i skrivefeil, og det er sjelden dét som er faktisk temaet. Klem fra en annen som også har skrivefeil (og snakkefeil) da jeg ikke er norsk.
Pappalille Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 Jeg er helt fjollete opptatt av rettskriving og grammatikk, men jeg holder meg til å rette på meg selv jeg ;-) Det er flott at du prøver, og jeg er så glad jeg ikke har de utfordringene du har med din dysleksi =) Stå på =)!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #12 Skrevet 23. september 2008 hei hei du e ikkke alene og og ikke kunne komma, punktum og hvor di skal og /å er også ett problem og har flere ganger blitt kritisert for æ skriver dialekt noe som e mye lettere for meg en bokmål med min dialekt. husker på skolen at æ fikk innvilga og skrive dialekt for bokmålen min var uforståelig og lese og det ble ikke sammen heng i noe av det æ skrev.. mange sjeler dær ute og mage med forsjellige grader av dysleksi så syns det er rått parti når noen skal kritisere og kritiser andre for deres feiler og mangler. stå på prøv og tenke positivt, æ sjøl ble dradd kraftig ned i søla hær inne i går så kviet med veldig med og logge på i dag klem til tråd starter spesielt og til alle dere andre med dysleksi stå på dere er ett menneske dere å med og uten skrivefeiler og mangler på komma og punktum
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #13 Skrevet 23. september 2008 etter at jeg har begynt å vandre inne på dette forumet har jeg forstått hvorfor det er krig i verden. det er så mange ondskapsfulle mennesker her inne, og disse skal bli eller er mødre, grøss.......... jeg er høyt utdannet, og sliter også med skrivefeil, men det er vi mange som gjør. Aldri vært noe problem for meg på jobben, der leses alt i gjennom før det sendes ut, og skrivefeilene blir markert og jeg retter de opp. noen synes kanskje det er flaut, men ikke jeg. Kollegaene mine har også noen skrivefeil, sånn er det når vi jobber i høyt tempo. Egne skrivefeil blir man også blind for, så man trenger noen andre for å se dem. hold hode høyt og ryggen rak, ikke la smålige mennesker her inne ødelegge din selvtilit. alle gode ønsker!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #14 Skrevet 23. september 2008 Trøst deg med at teite kommentarer sier mer om avsender enn om deg. Ofte er det sånn at de som har behov for å være ufine og ekle anonymt på nett ikke har det så greit med seg selv, og har et behov for å tråkke andre ned slik at de selv kan føle seg bedre. Ikke la det påvirke deg, drit en lang marsj i slike folk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå