Gå til innhold

hvor kjenner dere spark/ bevegelse i uke 35- og videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 36 og kjenner mest bevegelse og spark øverst imagen, men og til sidene. vet ikke helt om hodet er nederst, eler tverrleie.

vet du hvordan barn et ditt ligger og hvor kjenner du det mest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har Knøtt lege med hovudet ned sidan veke 30, og er no festa (39+6).

Kjenner store "skump" med stor kroppsdel - altså rygg/rumpe - mot det som er mi høgre siden når eg ser ned på magen, og masse dunk og spark og buktingar i resten av magen - rundt navlen og på den andre sida. Av og til ser eg at det er ein arm eller ein fot, av og til er det større, altså rygg/rumpe.

Lurte ei stund på om det var tverrleie her, sidan magen ofte er så stiv og stram midt på, men det var visst bare kynnarar ;o). Hehe, smart førstegongs, eg! ;o)

Skrevet

er i uke 36, og babyen ligger med hodet ned, men er nok ikke festet :) Kjenner spark øverst i magen, under brystene. Ofte ut til sidene. Sparkene er ofte kraftigere enn før, man føler hele magen skal sprekke når den først begynner å rote der inne :)

Skrevet

Jeg er i uke 35, og babyen har ligget med hodet ned siden uke 29-30 tror jeg. Han ligger med ryggen til venstre, så jeg kjenner en del spark på høyre side i magen. Også er det mange store dytte-bevegelser øverst ved venstre ribbein, der rompa er.

+ en del krafsing nedest ved skambeinet - regner med at det er hendene ...

:)

Skrevet

Nurket mitt ligger i tverrleie så jeg kjenner bevegelser midt på magen og begge sidene.

Skrevet

35+1 i dag. Her har baby ligget i hodeleie siden rundt uke 30, men har ikke festet seg enda. akkurat kommet hjem fra kontroll..

Kjenner mange store bevegelser nå, nesten "slangeaktige" bevegelser. Kjenner også endel spark øverst i magen. Disse er kraftige, og jeg kan nesten få tak i foten og holde rundt den :)

Hvis babyen har vært rolig en dag pleier jeg å legge meg bak i godstolen, og dytte på sidene av magen. Får svar med en gang :)

Ellers har jeg endel nedpress nå. Magen har synket nedover den siste uken, så det er tydelig at babyen jobber seg nedover i bekkenet. SF målet i dag var også noe lavere enn tidligere. Fra å ligge over det grønne området ved de siste kontrollene så var det i dag nesten midt på den røde streken.

Skrevet

takk for svar:)

vil nesten tro hodet er nede da.

er det flere som har sunket på sf-målene når magen har sunket?

jeg hadde lavere sf fra uke 32 til 34, ned 1 cm, fra31cm til 30cm, det er jo tidlig!!!!

Skrevet

Min ligger m hodet oppe, rygg/rompe på høyre side, og bena ned mot underliv og til venstre. Akkurat nå knaller han på blæra mi, kjennes ut som han er på vei ut med bena.. Krysser fingrene for at han snur seg snart!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...