Gå til innhold

Skreller du potetene før du koker de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg. Vet at det er mye sunnere å koke de med skallet på, men det er så mye lettere å skrelle de rå. Har alltid hatet å skrelle varme poteter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg, foretrekker å skrelle dem før jeg koker dem.

Skrevet

Skreller før koking ja.

Skrevet

Nei, ble så innprenta med det at alle vitaminene ligger rett under skallet, så jeg koker bestandig med skallet på! :)

unntatt i jula og når vi har sodd da! ;)

Skrevet

Poeter er ikke så godt at jeg gidder å lage og spise når nesten all næringa er borte.

Så her er det skrelling etter koking.

Skrevet

Nei, da er det jo nesten ikke vits i å spise potetene etterpå, da er jo alle næringsstoffene borte!? Dessuten har jeg heller ikke tid til å skrelle alle potetene, hver enkelt skreller sine poteter hos oss. :)

Skrevet

aldri...hender seg det blir poteter til overs og da holder de lenger med skallet på,bruker de gjerne til pølsegryte,pytt-i-panne eller varm pastasalat...

jeg skyller potetene godt før koking da...og noen ganger når vi har helt ferske nypoteter spiser jeg de med skallet på,godt saltet...mmmmm....

hummm...tror vi må ha potetmiddag i dag....fikk så lyst på det nå... :)

Skrevet

Men jeg synes å ha hørt noe om at egentlig så er det noe som henger igjen fra gamle dager, om at så mye av næringsstoffene forsvinner når man skreller dem før koking. Fra den tiden da folk var nøysomme, og ingenting skulle gå til spille.

Noen som vet..?

Skrevet

Både og.. kommer ann på hva slags middag vi har..

Skrevet

skreller ikke poteter i det hele tatt jeg, kjøper bare de med tynt skall og spiser skallet også. men har sjeldent potetmiddager også.

Skrevet

Jeg pleier stort sett å koke og spise dem med skallet p, med mindre de er veldig stygge-

Skrevet

Her kokes de stort sett alltid med skallet på. Unntaket er hvis det er helt ferske poteter om høsten:) Synes også det er et herk å skrelle poteter etter at de er kokt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...