Plutselig_gravid Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Noe som gjorde at jeg ikke ble normal der nede på mndvis og gikk som en ku. Var også sengeliggende i starten. Og har fått problemer med halebeinet i ettertid. Dette er snart 5år siden. Han var i tillegg stor og 39 rundt hodet. Og jeg er en liten flis;) Har nå funnet ut at jeg er 16 uker gravid med andremann. Stor sannsynlighet at det er ansiktsfødsel denne gangen også eller har det ikke noe å si om man har hatt det før.? Noen som vet?
Gurine Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Jeg vil ikke tro at det er noen større sannsynlighet hverken for det ene eller andre selv om det var slik forrige gang. Men kan hende jeg tar feil. Er nok bedre å spørre jordmor/sykehus, de vet det vel bedre. Men min første lå i seteleie, og jeg valgte keisersnitt, og nr. 2 la seg med hodet ned og det ble vanlig fødsel. Det var i hvertfall to helt forskjellige svangerskap, selv om begge var jenter. Nå er jeg spent på hva nr. 3 finner på, håper på å få føde vanlig
våken_om_natta Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 I Gro Nylanders bok står det at en halv % legger seg med ansiktet først, og en halv % kommer med panna først. Min førstefødte ville ut med panna. Endte med haste-ks. Nå kommer snart nestemann, og "alle" leger og jordmødre har sagt at det er lite sjanse for at det samme skal skje igjen. Så denne gang satser jeg på normal fødsel.
Plutselig_gravid Skrevet 23. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2008 Tusen takk for svar:) Da kan jeg roe meg ned litt i hvertfall. Hadde som sagt ingen fin fødsel pga dette og slet litt i etterkant. Da krysser jeg fingre for at det blir en mer normal fødsel denne gang.
Gjest Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Jeg vet desverre ikke så mye om det du spør om, men jeg bare lurte på noe. Fant du nettopp ut at du var gravid og du er 16 uker på vei? Har du ikke hatt symptomer i det hele tatt? Hva med mensen. Går her og håper selv, selv om jeg ikke har noen spesielle symptomer
AO3 Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Min samboer ble født med ansiktet først, noe som var en LANG og lite hyggelig affære, både for svigermor og sambo (han har enda arr etter tanga i panna...). Hun fikk to barn etter det, og begge de to fødslene gikk kjempefint. Men snakk med lege/jordmor, de har sikkert fakta og beroligende ord å komme med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå