spire Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Siden fosteret vokser mest på slutten, lurer jeg på om det særlig er på slutten av graviditeten det er viktig å passe på hva man spiser og heller knipe inn litt. Jeg forstår selvfølgelig at det er viktig med kosthold hele tiden, men akkurat nå sliter jeg sånn med kvalme at jeg er fornøyd bare jeg får i meg noe.
Underveis --> Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 I din situasjon vill jeg nå også bare vært fornøyd jeg fikk i meg noe som helst. Det er jo sukkerholdige ting _i tillegg til_ vanlig kosthold som blir for mye. I ditt tilfelle så kan jeg knapt tenke meg at kroppen din har for mye å gå på. Jeg fikk et godtekikk for noen uker siden jeg som klarte å hoppe ut av. Jeg er bare i min 15. uke, så ingen fare ennå, og jeg er normalvektig, men jeg synes alikevel det er greit å beholde mitt normale kosthold gjennom hele svangerskapet alikevel. Har noe med vanen å gjøre. Du som er så kvalm må da bare bli overlykkelig den dagen du kan spise vanlig mat igjen! Kjøttkaker og brun saus og brødskiver med brunost ;-) Tviler vel egentlig på at du synes det er så ålreit med salte kjeks og cola at du fortsetter å spise kun dette når du (forhåpentligvis snart) blir i god form igjen ;-) Babyen legger jo mest på seg i slutten av svangerskapet (les: den vokser mest "i bredden" på denne tiden), men jeg vet ikke om man slipper unna "sukkerbarn" dersom man ikke spiser sukker denne siste tiden dersom man har spist det i store mengder de foregående 6 mnd.
birrisj05.02.09 Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Fosteret trenger alle viktige næringsstoffer hele tiden! Og det med sukker og store barn, det er spesielt den siste tiden de vokser veldig ja, fordi fosteret er jo veldig spinkelt mange av de første månedene. Men det betyr ikke at man bare skal pøse innpå med sukkertøy i begynnelsen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå