Gå til innhold

hvordan få et godt forhold til dine stebarn :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg ser mannen min i øynene når barna hans kommer..... da skjønner jeg at disse vesnene er verd å være glad i :-)

når jeg tenker på hvor høyt jeg elsker mine barn, og all den historien og minnene vi har sammen, så skjønner jeg at det er akkurat likt for min mann og hans barn.

det gjør det så mye lettere å være glad i stebarna mine :-)

mannen min møter det ene barnet sitt sjeldent, og jeg synes det er så fælt for ham...... hadde jeg fått møtt min minste datter så sjeldent hadde livet nesten ikke vært verd å leve, stakkars mannen min.

stedattera han møter så sjeldent er tenåring og hun har det veldig travelt i livet sitt nå, men håper hun blir litt roligere om ikke så lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vent litt... Om ikke så lenge kommer det et laaaaaaaaaaangt, fornuftig svar fra "Miss Perfekt Lindsay"

Skrevet

Så mye fæle folk det er her inne... unnskyld meg men jeg har fulgt mange av innleggene til lindsay, og jeg syns faktisk at hun er en av de få her inne som har vett mellom ørene. Hun virker til å være en fornuftig jente som ser ting fra et litt bredere perspektiv enn VISSE her inne. Hva er problemet ditt?

Skrevet

jeg skrev ikke dette for å få perfekte svar eller svar overhode.

dette var kun ment som en hjelp til å se på sine stebarn fra en annen synsvinkel hvis man sliter med sitt forhold til dem.

jeg har ikke alltid syntes det har vært så lett å være stemor, og har kjent på sjalusi og sinne overfor hans barn, men vips med denne synsvinkelen så forsvant disse vonde følelsene.

så det kan jo være at dette hjelper for noen andre også?

hvis noen tror jeg skrev dette for at jeg tror jeg er perfekt, så vet jeg at hverken jeg eller andre mennesker er det. vi må vel kunne dele erfaringer som fungerer for oss her inne på dette forumet?

håper imidlertid at du anonym over ikke mente ditt innlegg som et frekt svar.

Skrevet

Ja, guuud, nå fikk du meg til å se lyset gitt!! Nå har jeg ingen problemer med stebarna lenger! Tusen takk!

Håper lindsay kommer med bedre tips snart!

Skrevet

hva er det med denne lindsay, og hva er det med deg som svarer på innlegget mitt?????? er du 13 år eller???

jeg ønsker ikke flere kommentarer fra deg, så hold deg unna min tråd!

Skrevet

her kan jeg svare helt fritt! Om du ikke tåler svar, så foreslår jeg at du ikke poster flere innlegg.

Jeg er forøvrig ikke 13,men 31.. ganske likt igrunn..!! :-)

Også er jeg innmari barnslig..!! jeg vet det!:-)

Skrevet

2 sek.. så er lindsay på plass her..

Skrevet

hahaha - halla!

jeg vet jeg har tendens til å skrive skikkelig lange svar noen ganger og det kan sikkert være irriterende for noen. men går jo an å la være å lese hvis man syns det er så forferdelig.

jeg har fått mye ut av ting andre har skrevet på både her og dib om temaer jeg har lurt, noen som kanskje har løst ting jeg har problemer med på en bedre måte. særlig i starten hjalp det masse å lese svar fra andre som ikke bare bannet og svertet, men som fikk ting til å fungere. ofte hjelper det bare å få diskutert ting litt.

jeg tenker at hvis det er ting andre tenker på som jeg kanskje har noen tanker om så kan det være fint å dele. det er tross alt ikke så lett å være stemor/i nyfamilie, helt greit å dra på den erfaringen som er.

Skrevet

hvorfor er du så utrolig sur, annie? det er jo tydeligvis ikke bare meg du ikke liker, du slenger jo dritt til alt og alle på siden her

Skrevet

det er så trist for jeg føler tråden min ble ødelagt...

håper andre får utbytte av det jeg har opplevd og ærfart, men innlegget mister jo fokus når hun anonym skriver så mye tull på tråden min :-(

Skrevet

Jeg er så lei meg. Jeg vil, jeg vil, -men får det ikke til!

Blir så sjalu på deg som er så flink! Helt sant!

Skrevet

He he, ja nå så jeg jammen lyset også!! HO HO!! Nå ble jo alt bare løst!

Skrevet

Det er kanskje ikke så rart at du sliter med relasjoner til stebarna dersom du er sint på noen som får ting til å funke? Du har jo skikkelig bra innstilling må jeg si!

Skrevet

Synes det er trist, jeg, at vi ikke har rom for positive tanker på dette forumet og at de som faktisk har jobbet mye med å se det positive i sin situsjon skal hetses.

De siste dagene synes jeg det har vært ekstremt mye negativt på disse sidene. Synes du hadde flotte tanker HI, og jeg har også merket meg at det er enklere å være stemor nå som jeg selv har egne barn. Hvordan jeg setter mitt barn foran alt på denne jord, men at jeg ble sur når mannen min gjorde det samme med sitt. At han synes det var vanskelig når jeg sa noe kritisk om hans barn skjønner jeg også bedre nå: ingenting er mer sårt en kritikk av egne barn.

Tror det kan være smart å snu litt på situasjonen og se det hele fra en annet synspunkt. Håper noen flere her inne også ser budskapet ditt, HI. Alle synes dette er trøblete, men man velger selv hva man vil gjøre med det.

Skrevet

hei jeg er HI

så fint å få et seriøst svar, og så gøy og høre at andre har hatt samme opplevelsen som meg :-)

jeg håper de som svarer så negativt her inne får noe av budskapet inn under huden, og kan få det lettere som stemødre.

det er kanksje vanskelig å innrømme her inne at de tar i mot råd som blir gitt?!

fryktelig synd at det er blitt så mye useriøst med tanke på svar her inne, men vi får overse dem og konsentrere oss om de som vil lære av hverandre.

Skrevet

Jeg synes det var et flott innlegg HI.

det er sant det du sier. skal prøve tenke mere slik som deg neste gang jeg føler barna hans tar vel mye "plass". er ikke allti like enkelt, men setter pris på gode tips:-)

å til dere andre negative her inne - skjerp dere.

dette VAR en positiv tråd, ikke ødelegg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...