___ Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Her om dagen fant jeg en fødselsdagsinvitasjon slengende i bilen. Jeg hadde ikke sett den før men regnet med at det var datteren vår som hadde mistet den. Hun er 3 og har for å si det mildt ikke helt styr på tingene sine ;-). Det sto i hvertfal henne navn på og at hun var invitert til en av de litt eldre jentene i barnehagen. Jeg ringte moren til den jenta som skulle ha fødselsdag for å takke for invitasjonen og spørre om hun ville jeg skulle være der eller hvordan det var tenkt. Jenta mi hr ikke vært i så mange barnehagebursdager så jeg har ikke helt klart for meg hvordan det pleier å være. Moren hørtes litt oversaket ut i telefonen, men jeg tenkte ikke mer på det og hentet datteren min i brukbar tid i barnehagen da dagen, kom for å rekke hjemmom for å skifte. Min datters to jevnaldrende veninner var fortsat i barnehagen så jeg sa noe til dem om at nå ble de også sikkert snart hentet, så de rakk fødselsdagen. Det falt meg ikke inn noe annet enn at alle var invitert. Vell fremme i selskapet reagerte jeg på at det bare var eldre barn der, men jeg slapp henne inn og regnet med at de andre "små" var rett rundt hjørnet. Tabbe. Ingen andre treåringer dukket opp. . I dag spurte jeg en av de andre mødrene til 3 åringene om deres datter hadde vært invitert. Det hadde hun ikke. Sansynligvis har datteren min fått med seg invitasjonen til en eldre jente med samme navn. Litt pinlig å ha sendt jenta i et selskap hun ikke skulle vørt i (selv om hun hadde det veldig morsomt), men det værste var mine kommentarer til de andre småjentene. Hva er best å gjøre med det. Be jentene om undskyldning eller la det ligge for ikke å rote mer opp i det?
Gjest Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Hi-hi, den var litt småflau, gitt. Tror jeg bare ville latt det ligge, de små har antakeligvis ikke fått med seg mye av det uansett. Men ville kanskje tatt en telefon til bursdagsbarnets foreldre og forklart og unnskyldt.
___ Skrevet 23. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2008 Nå snakket jeg jo med foreldrene til fødselsdagsbarnet på forhånd og sa da at jeg hadde funnet invitasjonen i bilen, så de vet jo hva som har hendt. Det kan jo yil og med være de som har lakt invitasjonen i gal hylle og uten etternavn, så dem er jeg ikke bekymret for. Det er min oppførsel overfor de andre småjentene jeg er litt lei meg for.
Gjest Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Skjønner. Men om de bare er 3 år, så er min erfaring at de glemmer ganske lett om man ikke legger mye vekt på det. Men du vet jo best selv hvor mye du snakket med dem om det på forhånd og hvordan de kan ha tatt det.
La Perla Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Du kan jo forklare det for foreldrene til de andre jentene, så kan de velge om det er nødvendig å fortelle det til barn for å "trøste" eller se om det ikke trengs fordi de kanskje har glemt det.
___ Skrevet 23. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. september 2008 En av dem vet det i hvertfal, ettersom jeg spurte om deres datter også. De andre har jeg ikke telefonnummer til, men jeg får ta det opp når vi treffes en dag. Tror jeg skal prøve å passe munnen min en annen gang, hvis jeg ikke er helt sikker på hvordan forholdene er.
Sweet caramel Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Hehehe, ler meg ihjel:-D Det der kunne jeg også funnet på å gjøre:-D Ville nok bare sagt ifra til mammaene, de er jo bare 3, så har nok glemt det allerede:-)
Honningmelon Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Hehehe, nå måtte jeg bare le altså :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå