Gå til innhold

Vi var på sykehuset i går


mammatiltussetroll

Anbefalte innlegg

De ringte fra Haukeland lørdags kveld (snakk om å skremme livet av engstelige foreldre) for å fortelle at Theo har slemme slimmer og slammer i lungene. Oversatt til oss voksne, vil det si at han har en begynnende lungeinfeksjon. Og han burde derfor begynne på en antibiotikakur. Siden han har CF så har vi antibiotikakurer liggende, han får dem på blå resept. Vi begynte på en kuren legen anbefalte, en pille for dagen i 6 dager. Klarte nett så vidt å få i ham pillen når vi knuste den til støv (den stae ungen nekter å svelge piller)

 

Men i går var det helt håpløst, uansett hva vi prøvde så fikk vi ikke pillen ned. Måtte bare gi opp. Men da var det så seint at vi ikke fikk tak i barneklinikken på telefon. Så jeg ringte legevakten for å høre hva jeg skulle gjøre, de ante heller ikke hva jeg skulle gjøre (er nok veldig sjelden borti CF pasienter) Så vi måtte reise inn på barneklinikken på kvelds poliklinikken, bare for å høre hva vi skulle gjøre nå. Barnevaktene (de svikerene :o) er 14 dager i syden, så vi måtte ta med de tre minste, de to eldste fikk være hjemme alene. På kvelds poliklinikken var det selvsagt bra med kø, og vi måtte vente en time før vi kom til. Fikk en ny resept på flytende antibiotika, og så bar det ned til byen og apoteket (som heldigvis er open til 24) Det tok det selvsagt en evighet å blande ut mixturen og vi var ikke hjemme før halv ti.

 

Og så skulle vi begynne på medisinering og behandling av alle tre. Og når Theo får antibiotikaen, som går lett som bare det ned, så ser jeg at vi har fått alt for lite. Vi har fått to 50ml flasker og han skal ha 210ml til sammen. Så nå må jeg begynne på en ny ringerunde for å få en ny resept, eller bare få ut de tre flaskene jeg mangler. Utrolig frustrerende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da. Godt han tar medisinen greit nå da. En må nok følge med på papirene selv. Er sikkert for gjort å skrive feil, men du verden hvor mye arbeid det er å få rettet det opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...