Gå til innhold

Når kontakte føden tro?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i morges klokka 07.00 med svake rier. Er 6.dag på overtid i dag, så det er på tide at noe skjer ;)

Har vært til jordmor, (hadde time klokka ni) og hun sjekket åpning, og den var 2-3 cm. Hun mente jeg ikke burde vente for lenge med å reise inn, siden jeg er andregangsfødende, og forrige fødsel gikk relativt fort. MEN, det gjør ikke kjempevondt enda, og det er 10-12 minutter mellom riene. Jeg greier glatt å gjøre andre ting mens rien står på?!

Haha, andregangs og så lite peiling, jeg skjemmes :-D

Men når skal jeg kontakte føden tro?! Holder det at jeg ringer rett før vi drar inn?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg førstegangs så kanskje ikke jeg erden rette til å svare da men.. hehe..

Jeg villa kanskje bare ringt føden nå og hørt hva de sa.. Ellers villa jeg kanskje venta litt til med å reise. Mer behagelig å være hjemme enn å sitte på et trist rom på sykehuset og vente på at klokka skal gå!

Reis når du føler du ikke vil være hjemme lengre! :)

Skrevet

dukan jo ringe føden og si at det er i gang.

Slik det var da jeg fødte sist så fikk jeg beskjed om å vente til 2 min mellom hver rie, var da førstegangs(er kanskje anderledes med andregangs?) og vi bor ikke langt unna sykehuset.

Skrevet

Hmm.. Ja, får kanskje finne fram nummeret og si fra om at ting er på gang :) Jeg bor ca 40 minutter unna sykehuset. At jeg ikke spurte jordmora hvor lenge det måtte være i mellom da. Helt i hundre over tanken og snart ha henne ute, hehe..

Skrevet

Å du er så heldig!! Jeg også vil!! Har 5 dager igjenn jeg..

Hvor lenge er det mellom riene nå da??

Lykke til! Det går sikkert kjempe fint!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...