Gå til innhold

Er det vondt å få satt epidural??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nok ett dumt spørsmål, og selve fødselen er jo seff gruelig vond. Men mener å ha lest at epidural er fryktelig vondt også. Er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, overhodet ikke. De satte den midt i en rie. Må du ha epidural så tror jeg du har så vondt at du ikke kjenner at de setter den.

Skrevet

Kan være litt vondt ja..

Første gang gjorde det vondt, mens 2. gang kjente jeg ikke at de satt den..

Uansett om den gjør vondt, så kan jeg love deg at smertene du ville ha fått uten den er mye, mye værre, hehe...

Skrevet

hei

hvis du skal ha planlagt ks med epidural, og du aldri har hatt epidural før så kan det jo hende at du er redd og spenner deg og vil oppleve det som vondt...

det er jo et stikk du får, men om du synes det gjør vondt er vanskelig å si.

jeg har fått epidural to ganger. første gangen fikk jeg det ved haste keisersnitt, og det gjorde ikke vondt. andre gangen fikk jeg det også uten at vi visste at også denne fødselen ville ende i keisersnitt, og da syntes jeg det gjorde litt vondt..... så da blir det jo litt vanskelig å si hvordan det vil være for deg, men hvis jeg skal sammenligne hvor vondt det gjør med noe som folk flest opplever så vil jeg si et kvaksestikk kanskje eller litt mindre vondt enn det :-)

absolutt ikke det vondeste her i verden, så prøv å ikke vær redd :-)

Skrevet

Nææ, tror ikke jeg kjente den jeg. Den settes jo midt i en rie så. Og den er vondere, syns jeg da.

Skrevet

Jeg opplevde det som vondt, men da bommet de den ene gangen. I tillegg var det noe tull med blodtrykksapparatet så det blåste seg mer og mer opp mens de holdt på med dette og armen ble rimelig blå og avklemt, samtidig skal du sitte helt i ro og ha rier underveis. Men kan hende jeg opplevde det slik fordi jeg ikke ønsket epidural i det hele tatt selv, men at det var legen som bestemte det.

Skrevet

Tusen takk for svar Elain :)))

Tror jeg kommer til å føde på vanlig måte og kvir meg seff. Men kommer nok til å få satt epidural, en fødsel er jo mye vondere kan jeg tenke meg ;))

Men det kan da ikke være såååå vondt siden mange føder igjen og igjen og igjen, hehe. Men vi ser nå det hvis den tid kommer :)))) Håper bare det går bra denne gangen.

Skrevet

Kjente overhodet ingen ting. Har i tillegg sprøyteskrekk.

De setter jo den når du har en rie. Og mine rier var i hvertfall så kraftige at de var de eneste jeg kjente og klarte å konse meg om.

Så jeg merket overhodet INGEN ting. :) :)

Skrevet

ikke for å skremme, men de smertene du har under riene er så vonde at du ikke merker den nåla i ryggen, og man er antaglig så omtaåket at du ikke klarer annet enn å konse på å sitte heeeelt stille, for det må man, dritvanskelig under sterke rier, men alle klarer det! Masse lykke til med fødsel! Gled deg! ( merkelig å glede seg til å få vondt, men det kommer jo noe fantastisk ut!)

Skrevet

Nei:) Det var ikke vndt i det hele tatt, ikke å sette den å ikke å ta den ut:) gikk veeeldig bra:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...