Gå til innhold

Ang. ulcerøs colit eller chrons...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gått til homeopat for dette?

Vurderer å bestille time. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja og med gode resultat!

Har hatt det i mange år og stort sett klart meg fint ved å bruke homeopati. Har blitt verre i graviditetene mine og har måttet ty til Mezasal i en mnd-tid og så har homeopatien holdt igjen.

Så jeg anbefaler virkelig å gi det en sjanse, så slipper du alle dumme bivirkninger også!!

God bedring og lykke til!

Lurer du på noe mer så send meg en pm.

Skrevet

Postkassen din er full så jeg får ikke sendt deg pm tilbake!!

Fint om du sletter litt så skal jeg prøve å sende deg svar:-)

Skrevet

slikt er tull. Bruk forumet til www.morbuscrohn.no

Der er det masse folk med ulike erfaringer.

Skrevet

Hva er tull?

At jeg har hatt uc i 16 år og har god erfaring med homeopati som behandling for det?

Gjelder ikke det da eller;-)

Kan jo også nevne at overlegen som har fulgt meg alle disse årene ennå gliser bredt når jeg er på sykehuset for kontroll, for hun glemmer aldri hvor dårlig jeg var, gravid i tillegg og hvor raskt homeopati snudde situasjonen. Jeg fikk nemlig beskjed på sykehuset om at jeg mest sannsynlig ville miste babyen min da jeg var svært syk. Så kom ikke til meg og si at dette er tull. Jenta mi ble født 6 måneder senere, frisk og fin. Hadde jeg valgt skolemedisin den gangen hadde det mest sannsynlig gått galt med henne.

Skrevet

attpåklatten jeg skulle så gjerne hørt mer om din erfaring. det er mannen min som har uc og han er aldri frisk, ikke skjønner jeg noe av hvorfor han må være så dårlig siden han har moderat uc. han har stadig pine i magen er slapp og lite livsgnist. i tillegg har han så vondt i leddene, og sier det kjennes ut som om hendene skal falle av.......... fryktelig trist at han har det sånn..

så lurer jeg på om det er noen risiko da å slutte med faste medisiner uten å snakke med lege, for hvem tør vel si til en spesialist at man skal prøve ut homopati??????

kanskje best å oppsøke en homopat først?? hva tror du, hører gjerne i fra deg.

Skrevet

Får ikke sendt deg pm da postkassen din er full eller noe annet som gjør at det ikke funker. Evt sjekk med webansvarlig om det er noe feil med postkassen din.

Sender deg gjerne min kunnskap om dette og kjenner flere i lignende situasjon som har fått god hjelp av dette:-)

Skrevet

jeg får ikke sendt pm til deg heller, jeg har mottatt to pm'er i dag, og har opprettet min profil først i dag.

spørs om det er noe feil her inne nå da siden det ikke funker hverken for meg eller deg med pm??

du tilhører på modne gravide du også om jeg ikke husker feil?

Skrevet

Jeg mottok en pm idag og tenkte kanskje den var fra deg? Men får i såfall ikke svart.

Jeg er ikke inne på modne, men på Dib og Mor i alderen 35 år og oppover.

Skrevet

nei jeg har ikke sendt pm til deg. har sendt to til en annen i dag, men til deg får jeg ikke sendt, så kanskje det rett og slett er noe feil i systemet nå?

jeg skal holde øyne med denne tråden for jeg vil så gjerne høre i fra deg.

Skrevet

Ok, da er det en anne som lurer på det samme som deg. Og jeg får ikke svart vedkommende heller. Så tydeligvis at det er noe med systemet da!

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt ulcerøs colitt i 6,5 år og går fast på medisin. Jeg har hatt lyst til å prøve noe annet, men legene mine mener jeg skal fortsette på de jeg bruker.

Jeg lurer på om det er dyrt med homeopatmedisen i forhold til de du får gjennom folketrygden der jeg bare betaler opp til egenandelsbeløpet. Vet du noe om det? Og hva koster det for time hos homeopat?

Setter stor pris på svar. Jeg syns ikke medisinene jeg bruker nå virker optimalt.

Skrevet

Homeopaten som jeg går hos nå tok 500 kr for første konsultasjon og deretter 280 kr. Trenger kanskje en time i året vedr ny medisin. Og da er medisinen inkl i prisen.

Så dyrt er det overhodet ikke og sparer samfunnet for mange penger, da jeg vet at flere av de medisinene som brukes er dyre.

Men det må jo dekkes av egen lomme, siden homeopatene ikke er godkjente i trygdesystemet.

Kjenner flere som har gått på medisiner fast i årevis og som har gått over til homeopati med svært gode resultat og blitt medisinfri. Men de har alle sammen gjort det i samarbeid med fastlegen sin. Noe jeg synes er smart å gjøre. En viss nedtrapping kan være nødvendig i noen tilfeller.

Skrevet

okei, sletter nå:-). Takk, Attpåklatt :-)

Skrevet

Dette var det Hi som sa. Det er jeg som har sendt deg PM i dag :-).

Har slettet meldinger nå, så da får du kanskje svart når du får tid :-)

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har gått fast på madisiner fra de satte endelig diagnose så det begyner å bli noen år nå.

Men tror jeg får sjekke ut homeopati og se om det kan bli bedere. Kanskje snakke med legen min igjen også.

Skrevet

Jeg aner ikke hva jeg egentlig hadde men hadde hatt diare i nesten 5 år etter en sykehusinnleggelse, løs mage og mye ufordødyd, spes frukt kom ut i hele biter. Uansett, etter homeopati ble magen min frisk, jeg gikk fra temmelig tynn diare til (sorry språket)" kabel" på under en uke. Veldig snodig følelse etter å ikke ha hatt fast avføring på mange år, en annen ting var at magen som så gravid ut, ikke luft, men var rett og slett hoven, ble normal like raskt. Så ja jeg kan anbefale homeopati!

Skrevet

Godt å høre gladhistorier rundt denne sykdommen!

Er ikke moro å få en sånn diagnose, føler at livet er over en periode.

Har også hørt om flere som har prøvd homeopati og det har fungert bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...