Mamman_til_Adine <3 Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Har tenkt lite over hva alt som skjer med kroppen min er egentlig. Men nå er jeg i uke 36, og tenkte at det var på tide å spørre noen om hva det egentlig er. -Hva er kynnere? Hvordan kjennes de? -Hvorfor kommer disse mensensmertene nå de siste ukene? Jeg har nyli fått de. -Hva er det når man har en utrolig "rar/ekkel" følelse oppi skjeden (nøye forklart), hehe. Akkurat som at babyen ligger å trykker mot åpningen eller noe, ikke vet jeg hva dette er, men har hatt det siden tidlig i svangerskapet. -Denne slimproppen, kan det henne man ikke merker at den går. At man bare tror det er utflod? Eller vet man det når man ser den? Jeg har hatt mye utflod de siste mnd, så jeg tror ikke jeg vil merke det. - Hvor mange dager over terminen kan man egentlig gå? Jeg trodde det var 14, men får inntrykk noen plasser at man drar på overtidsVURDERING i uke 42. Om noen orker å ta seg tid til å svare på dette hadde jeg vært SÅÅ takknemmelig :-)
MammaTil2Gulljenter Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Hei du:) Kynnere er sammentrekninger av livmoren, dvs at livmoren din trener seg opp til riene. Noen har vonde kynnere mens andre merker bare at magen strammer seg, mine gjør også at det blir tungt å puste. MEN ikke alle får kynnere, men mange opplever å ha kynnere etter en orgasme... Menssmertene kan være vonde kynnere, men det kan også være modning du kjenner...det er ikke noe fasitsvar som jeg kan komme med, men stikkninger inni skjeden og litt mensmurringer tar jeg som et modningstegn iallefall:) Trykket du beskriver kan jo være nedpress, men det kan også være mild bekkenløsning(som kan kjennes ut som nedpress). Dette nedpresset kan forklares med mye, så har desverre ikke noe bedre svar enn dette. Ikke alle legger merke til at denne går,og selv om folk her inne skriver at slimproppen har gått så er det ikke sikkert at din går slik at du merker det:) Min gikk da riene hadde stått på i et døgn, huskerdet veldig godt, for jeg tenkte likt som deg da jeg hadde litt slim 2 uker før fødselen. Men det var absolutt ingen tvil da den startet å gå. Noen har blod i slimproppen mens noen har litt til ingenting. Noen mister den som en propp(derav navnet) og noen mister den delvis(at den har løst seg opp, nesten som tykk snue, deilige detaljer;P) Hvor lenge man får gå over tiden kommer an på svangerskapet, stedet duskal føde, legen din++ Det er ikke noe fasitsvar på det, men trodde ikke de lot "oss" gå over mer enn 14 dager, men så igår et innlegg fra en som var 15 dager på overtid så .... Håper jeg kunne svare på noe av det du lurte på
Mamman_til_Adine <3 Skrevet 23. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2008 Tusen takk for svar =) ble litt klokere. Er så mye som skjer med kroppen som man ikke har kontroll over:) skummelt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå